2009-04-16, 22:44
Medlem
el.zakkes avatar
Har en AAO A150 med ubuntu 8.10

Kan inte uppdatera med uppdateringshanteraren, dra ner program i terminalen lr läggtill/tabort program och saker...

Detta kommer upp

Körde dpkg i terminalen, men fattade inte ett skit

Nån som vet?

Tackar
Senast redigerad av el.zakke 2009-04-16 kl. 22:46. Anledning: felstavning
Citera
2009-04-16, 22:53
Medlem
kanske gör som den säger?

Kod:
dpkg --configure -a
i terminalen
Citera
2009-04-16, 22:58
Medlem
sommarlovs avatar
Glöm inte sudo framför!
Citera
2009-04-17, 16:23
Medlem
el.zakkes avatar
jo så klart jag har testat det. Ena gången kom det info jag inte fattade, andra gången krävde den "Superanvändarbehörighet" Ska googla reda på vad det nu e..

Edit: fan va förbannat lat jag har blivit. och hjärnskadad. Varför googlar jag itne allt. Knappst jag som e först med detta problemet. Kommer tillbaka snart med lösning på mitt eget problem

Edit2: (lösning) Ja verkar som jag glömde sudo framför andra gången, och första vet jag inte varför jag inte förstod, lr vad som hände. Men nu löste sig allt.
Skrev precis som fel-meddelandet sa.

Skamligt...

Mod. Kasta denna tråden. ta bort skammen från mig.. Få den att försvinna
Senast redigerad av el.zakke 2009-04-17 kl. 16:36.
Citera
2009-04-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el.zakke
jo så klart jag har testat det. Ena gången kom det info jag inte fattade, andra gången krävde den "Superanvändarbehörighet" Ska googla reda på vad det nu e..

Edit: fan va förbannat lat jag har blivit. och hjärnskadad. Varför googlar jag itne allt. Knappst jag som e först med detta problemet. Kommer tillbaka snart med lösning på mitt eget problem

Edit2: (lösning) Ja verkar som jag glömde sudo framför andra gången, och första vet jag inte varför jag inte förstod, lr vad som hände. Men nu löste sig allt.
Skrev precis som fel-meddelandet sa.

Skamligt...

Mod. Kasta denna tråden. ta bort skammen från mig.. Få den att försvinna
Haha..
Är väl onödigt att ta bort den, är ju garanterat någon mer som kommer ha problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in