2009-04-16, 22:33
Medlem
land-of-freedoms avatar
Jag går ut nu till sommaren men har planerat att söka min utbildning nästa år till hösten.

Låt oss säga att jag går ut med 2300p nu och pluggar upp Matte B samt några ämnen till på komvux efter sommaren - Hur drabbas jag då?

Scenario 2: Jag går ut med 2450 och måste plugga matte B för att bli behörig - Blir jag behörig?

mvh
Citera
2009-04-17, 00:25
Medlem
Bra fråga.

Men i övrigt så är det väl 2500 poäng för att vara högskolebehörig? :O så du ligger väl risigt till ?
Citera
2009-04-17, 22:17
Medlem
Gör en särskild prövning i MaB innan du går ut så påverkas du inte, mig veterligen
Citera
2009-04-17, 22:48
Medlem
tj.s avatar
Du kommer komma in en annan urvalsgrupp inom BG-kvoten, där konkurrensen är betydligt hårdare; färre platser och du konkurrerar med folk som läst upp sina meritvärden. Ett tips då är att öva hårt inför HP.

Ma. B är för övrigt en liten kurs; du ska kunna andragradsekvationer, andragradsfunktioner, kvad/konj-regler, simpel grafritning samt grundläggande geometri. Bästa vore om du kunde få tummen ur och plugga hemma, för att sedan dra en prövning på ämnet innan du går ut.
Citera
2009-04-20, 23:06
Medlem
land-of-freedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du kommer komma in en annan urvalsgrupp inom BG-kvoten, där konkurrensen är betydligt hårdare; färre platser och du konkurrerar med folk som läst upp sina meritvärden. Ett tips då är att öva hårt inför HP.

Ma. B är för övrigt en liten kurs; du ska kunna andragradsekvationer, andragradsfunktioner, kvad/konj-regler, simpel grafritning samt grundläggande geometri. Bästa vore om du kunde få tummen ur och plugga hemma, för att sedan dra en prövning på ämnet innan du går ut.
Fan det lät bedrövligt. Jag kommer inte kunna tenta av det.

I korta drag så kan man dra slutsatsen att ju fler ämnen som görs på komvux desto svårare helt enkelt?
Citera
2009-04-27, 22:52
Medlem
land-of-freedoms avatar
Bump
Citera
2009-04-27, 23:06
Medlem
tj.s avatar
Det spelar ingen roll hur många ämnen du kompletterar, kompletteringsgrupp som kompletteringsgrupp.

Finns för övrigt jättebra information om antagningen HT2010 på VHS/studera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in