2009-04-16, 17:03
Medlem
Outsides avatar
Hej!

Jag har en liten kattflicka på sex månader som ligger ganska konstigt, enligt bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0082.jpg

Jag har haft fyra katter och ingen av dem har någonsin legat så här, och jag har heller inte sett någon av mina bekantas katter ligga så här. Alla katter jag sett ligger som Sfinxen, dvs med trampdynorna mot golvet under eller bredvid kroppen, inte bakom. Först tyckte jag mest att det såg lite roligt ut, men började sedan fundera på om hon har ont eller något fel i benen. Vad tror ni?
Citera
2009-04-16, 17:28
Medlem
Snurrens avatar
Jag har sett både småhundar och katter ligga så. Om du vill se hur hon rör sig så är en trappa lämplig att testa rörelseförmågan i. Låt henne gå uppför trappan och notera om det verkar jobbigt. Troligen går det utmärkt men då kan nu se att höften är som den ska.
Citera
2009-04-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outside
Hej!

Jag har en liten kattflicka på sex månader som ligger ganska konstigt, enligt bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0082.jpg

Jag har haft fyra katter och ingen av dem har någonsin legat så här, och jag har heller inte sett någon av mina bekantas katter ligga så här. Alla katter jag sett ligger som Sfinxen, dvs med trampdynorna mot golvet under eller bredvid kroppen, inte bakom. Först tyckte jag mest att det såg lite roligt ut, men började sedan fundera på om hon har ont eller något fel i benen. Vad tror ni?

Då hundar ligger på det sättet brukar man säga att de inte har några höftledsproblem eftersom att om de hade haft det så hade det varit för smärtsamt att ligga så. Ligger hon ofta sådär? Kan hon ligga på vanligt sätt?
Citera
2009-04-16, 18:36
Medlem
Eliza CTs avatar
Oror dej inte! Hon är inte ensam om att ligga så. Hon ser jättefin ut och har en vacker teckning i pälsen!
Mvh
Citera
2009-04-16, 18:58
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bull-shit
Då hundar ligger på det sättet brukar man säga att de inte har några höftledsproblem eftersom att om de hade haft det så hade det varit för smärtsamt att ligga så. Ligger hon ofta sådär? Kan hon ligga på vanligt sätt?
Ja, hon ligger alltid så, och jag har aldrig sett henne ligga vanligt. Fast enligt era kommentarer verkar det ju vara lugnt, skönt!
Citera
2009-04-16, 23:49
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Oror dej inte! Hon är inte ensam om att ligga så. Hon ser jättefin ut och har en vacker teckning i pälsen!
Mvh
Tack, roligt att höra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in