2009-04-16, 17:52
  #13
Bannlyst
Svenssonkebab är väl det äckligaste som finns. Kan tänka mig att man får en läsk och pommes till med ketchup.
Citera
2009-04-16, 18:27
  #14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
På sibylla där jag bor har dom alltid haft kebabtallrik tror den har gått lös på 55kr och såsen har varit vanlig kebabsås och sen tillhörande lök, sallad, tomat och pepperoni

den är faktiskt riktigt god!

Edit: med "vanlig kebabsås" menar jag naturligtvis vit kebabsås

Japp så är det alltid på Sibylla. Gott som fan är det faktiskt!

Var i Stockholm och till min stora förvåning ser jag en sån där röd, äcklig sås på kebaben, det var väl okej men långt ifrån lika gott som det brukar vara. Allt trams hittar man då på i den staden.
Citera
2009-04-16, 23:56
  #15
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Klart som fan det ska vara kebabsås!

Suck vad jag är trött på er bönder med era majonässåser.
Citera
2009-04-17, 01:03
  #16
Avslutad
Inget fel på den inte, käkade den häromdagen Men den kostade väll bara 49 nu i början ? Men än så länge, är den värd priset!
Citera
2009-04-17, 01:52
  #17
Medlem
Dom har en blanding av kebabsås/vitlöksås, den är vit.

Och kebaben i sig är jävligt god faktigst, synd att den är VÄLDIGT liten bara. Visst man är ju inte hungrig men inte mätt heller.
Citera
2009-04-17, 02:05
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climaxia
Svenssonkebab är väl det äckligaste som finns. Kan tänka mig att man får en läsk och pommes till med ketchup.

Vad rekommenderar du för kebab då? Brukar det inte ingå läsk var du köper kebab?
Citera
2009-04-17, 08:14
  #19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Vad rekommenderar du för kebab då? Brukar det inte ingå läsk var du köper kebab?


Man äter inte kebab från Sibylla utan från ställen där de gör riktiga kebab med döner-kött precis som man har i MENA länderna. Sen dricker man alltid Ayran till självklart, en speciell turkisk yoghurt
Citera
2009-04-17, 10:29
  #20
Medlem
roppans avatar
Den människa som påstår att Sibylla serverar kebab och att kebab skall serveras med bara en sås, som heter "kebabsås", kan inte vara annat än småländsk eller norrlänning. Okultiverade jävla grottmänniskor alltså!

Sibyllas frysta köttflarn är inte kebab. Dessutom kommer en kebab med både vitlökssås och tomatsås, och inte någon jävla "kebabsås" från en plastflaska märkt "Rydberg's". Men så går det antar jag, om man föddes utan läkarhjälp i huset där man sen växte upp.. då vet man inte bättre.
Citera
2009-04-17, 12:18
  #21
Avslutad
Det är samma slags frysta kebabsplit man får i hela norrland. Riktigt dålig kebab. Jag undrar vem det var som uppfann "kebabsås"? Det passar ju inte ens till kebab... En fet jävla majonäs som dödar all annan smak. De skulle lika gärna kunna servera tonfisk i pitabröd med en sådan sås, och ingen skulle märka någon skillnad.

Jag brukar käka kebabtallrik med bulgur på ett hak på Odenplan i sthlm. Serveras med en hög strimlad lök och tomat. Till det väljer jag bara deras starka röda sås. Vitlökssåsen kan vara OK ibland, men den döljer kebabens smak lite för mycket.
Citera
2009-04-17, 14:51
  #22
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
Det är samma slags frysta kebabsplit man får i hela norrland. Riktigt dålig kebab. Jag undrar vem det var som uppfann "kebabsås"? Det passar ju inte ens till kebab... En fet jävla majonäs som dödar all annan smak. De skulle lika gärna kunna servera tonfisk i pitabröd med en sådan sås, och ingen skulle märka någon skillnad.

Jag brukar käka kebabtallrik med bulgur på ett hak på Odenplan i sthlm. Serveras med en hög strimlad lök och tomat. Till det väljer jag bara deras starka röda sås. Vitlökssåsen kan vara OK ibland, men den döljer kebabens smak lite för mycket.

Orontes?
Annars brukar dom flesta hälla den vita såsen på salladen. Jag tar gärna den vita såsen överallt
Citera
2009-04-18, 02:10
  #23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fan vilken onödig grej av Sibylla. Jag vet inte hur Norrland ser ut men i övriga Sverige så är de inte långt till närmaste pizzeria och jag har nog aldrig sett en pizzeria som inte säljer kebab.
Pizzerior kan i regel inte göra goda hamburgare av någon konstig anledning, det är iaf sällsynt, men kebab är de flesta grymma på. Att fryst kebabkött som värms upp med pommes och lite sallad skulle va bättre än den lokala turken har jag svårt att tro. Sen gillar inte jag såna där långa sega kebab-bitar men det är väl en smaksak antar jag...? Kollar man priset så är det ju helt jävla fucked up med 69 spänn för en kebabtallrik på Sibylla, isf borde de ha Sveriges godaste kebabtallrik om de ska hålla det priset.
Nu är det visserligen kampanj på kebaben och en 50-lapp är ju okej så de är kanske läge och testa och se va de går för?
Citera
2009-04-18, 07:39
  #24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Jag provade det igår. Men jag tro det var första o sista gången. Kebaben smakade inte kebab. Långa strimmor med ihopressad kött? segt var det också, njae fyfabina. Återgår till kebab i den lokala pizzerian. sedan var de storköks vitlöksås jag hade, de smakar ej vitlök bara konstig vitsörja , där man kan känna svag smak av något som ska kallas för vitlök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in