2009-04-15, 23:13
Medlem
SphinxXs avatar
Blir lite sugen på en sån som förstabil men undrar hur mycket dem dricker? motoralternativen e väl i stort sett 1.8, 1.8t o dieseln.
Vilken tror ni e billigast att äga? kanske någon som ägt en sån som kan komma med lite siffror? Alla synpunkter uppskattas ^^
Citera
2009-04-15, 23:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Blir lite sugen på en sån som förstabil men undrar hur mycket dem dricker? motoralternativen e väl i stort sett 1.8, 1.8t o dieseln.
Vilken tror ni e billigast att äga? kanske någon som ägt en sån som kan komma med lite siffror? Alla synpunkter uppskattas ^^
1,8t är en fin motor med mer pulver än de 150 hk som står i regbeviset. Drar ca en liter milen eller något mer. Årsmodell 97-99 har varit relativt hårt drabbade av fel. Först till årsmodell -00 var denna generation Passat klar.
Citera
2009-04-15, 23:54
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
1,8t är en fin motor med mer pulver än de 150 hk som står i regbeviset. Drar ca en liter milen eller något mer. Årsmodell 97-99 har varit relativt hårt drabbade av fel. Först till årsmodell -00 var denna generation Passat klar.
Ok.. tyvärr kommer jag inte kunna lägga mer än cirka 25 tusen på min förstabil om jag ska ha råd att åka den också så det kommer bli en av dem tidiga isåfall..
En liter var lite mer än vad jag kanske hade hoppats på..
Hur ligger det till med dieselmotorn?
Citera
2009-04-16, 00:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Ok.. tyvärr kommer jag inte kunna lägga mer än cirka 25 tusen på min förstabil om jag ska ha råd att åka den också så det kommer bli en av dem tidiga isåfall..
En liter var lite mer än vad jag kanske hade hoppats på..
Hur ligger det till med dieselmotorn?
VW-dieslarna brukar vara dyra. Jag tycker absolut du ska satsa på en 1,8t. Skit samma om bilen drar 0,9 eller 1,05. Blir inte många kronors skillnad på ett år.

Runt litern är blandad körning, min tjej har en Passat kombi -05. Hon snålkör den på 0,75 så det går att åka snålt om man vägrar att gasa.
Citera
2009-04-16, 17:46
Medlem
bullruns avatar
Jag har en -97 TDI som gått 29´varav jag kört 10´.Det enda jag bytt förrutom slitagedelar är kylaren.Sedan har man hört en del skräckhistorior om folk med massor av problem,men med en så pass vanligt bil finns det alltid misskötta/måndagsex.Bränslemässigt ligger den på 0.5 l på sommaren och 0.6 l på vintern skatten är ca 5400:-.En kompis har en -00 1,8t som han köpte demokörd den har gått 14´utan att han bytt någonting,inga framvagnsgrejer eller nåt,den ligger på ca 0.75l blandad körning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in