Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-15, 21:04
Medlem
När jag hade köpt ny extern hårddisk så fick jag ett problem. när jag hade hårddisken i så kunde jag inte starta datorn men den startar perfekt när jag tar av den och startar om. Kan någon svara på vrf det blir såhär? finns det något att göra eller jag får ta av den så fort jag ska starta datorn?
Citera
2009-04-15, 21:07
Medlem
stilltons avatar
beskriv exakt vad som händer när du startar datorn med disken inkopplad
Citera
2009-04-15, 21:09
Medlem
Lockmockdocks avatar
Har haft problem med att boota med min iPOD ansluten. Den verkar försöka boota ifrån den... Kan vara något liknande med din testa att inte ha den ansluten vid boot
Citera
2009-04-15, 21:10
Medlem
paints avatar
Det låter ju som om den försöker använda den externa disken för att starta vilket inte går smärtfritt om det inte finns något operativsystem där.
När du startar för datorn så kan du trycka ned någon tangent (del eller F2 eller så) så att datorn kommer till en meny där du kan välja bootordning. Se till så att cd hamnar först, sen C: och sen något annat. Det kanske löser problemet.
Citera
2009-04-15, 21:13
Medlem
CoolDudes avatar
Defekta USB enheter kan ofta förhindra att datorn bootar. Testa disken i en annan dator, annars är det bara skrota disken...
Citera
2009-04-15, 21:22
Medlem
ok ska testa det ni har sagt här. man tackar för hjälpen, det finns alltid snälla människor på fb love too you
Citera
2009-04-15, 22:15
Medlem
Integraluss avatar
Datorn försöker boota på din externa hårddisk. Förmodar att bootordning är:

1 - External
2 - CD
3 - HDD

eller liknande.
Citera
2009-04-16, 10:19
Medlem
Caputskis avatar
Som föregående skrev, datorn försöker boota från din externa hårddisk, ändra bootordningen i bios så ska det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in