2009-04-15, 17:53
Medlem
Hejhej.

Jag har ett problem med åtkomst till internet, när jag går in på nätverket så visar både local och bredbandet att dom har tillgång dock så funkar det inte. Felsökte via msn och fick fram svaret att brandvägg blockerar eller proxy. Jag har uteslutit brandvägg då jag stängt av den. Msn ger mig ett felmeddelande som säger detta: 80072efd. Jag gogglade i upp om svar men kom till tyska / spanska sidor vilket inte är så lätt att förstå sig på.

Jag undrade om någon här på FB möjligen kan hjälpa mig ?
Tacksam för svar.
Mvh: Emil
Citera
2009-04-15, 17:59
Bannlyst
http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=663537

Har du Router? Nollställ fanskapet och se om det fungerar. Har du kollat så dina inställningar i datorn är korrekt? (Anslutning -> egenskaper)
Citera
2009-04-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=663537

Har du Router? Nollställ fanskapet och se om det fungerar. Har du kollat så dina inställningar i datorn är korrekt? (Anslutning -> egenskaper)

Använder mig av router. Det funkar för andra i familjen förutom mig kan jag ju lägga in. Jag är ingen mästare på datorer så jag undrar vad korrekta inställningar är för datorn?
Citera
2009-04-15, 18:17
Bannlyst
"De inställningar som krävs är i princip att du ska erhålla IP-adress automatiskt samt att du ska erhålla adress till DNS-servern automatiskt."

Du kan ju jämföra med någon dator som fungerar i hushållet. Kör du tråd eller trådlöst? Mac-låsning på routern? Kryptering som bråkar?
Citera
2009-04-15, 19:03
Medlem
CoolDudes avatar
Tro det eller ej, men kan bero på IE. Hade samma problem tidigare, tog ett par timmar att lösa Testa följande:

1. Öppna Internet Explorer
2. Gå till Verktyg
3. Välj "Internet Alternativ"
4. Gå till Avancerat
5. Kryssa ur "Sök efter återkallade servercertifikat" och "Kontrollera om certifikatet har återkallat av utgivaren"
Citera
2009-04-16, 16:36
Medlem
Jag har normala värden i datorn och testade med internet explorer. inget funkar.. suck snart åker datorn ut från fönstret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in