2010-02-16, 21:28
Medlem
Ja den funkar vl, billig ox s det r ju nice. Fast inget man bara vill dricka under en kvll som sagt.
Citera
2010-02-16, 23:17
Medlem
sc0ttys avatar
Jag kan ju uppskatta mytbildningen kring Kir, men kan ngon frklara varfr dessa dla droppar har blivit s populra? Det rr sig ju inte om att den skulle ge mycket fylla fr pengarna.
Citera
2010-02-16, 23:55
Medlem
1.77 APK, s bra mer n ngon starksprit iaf. Dremot inte jttemycket jmfrt med vissa ler och viner, men det r ju ocks en helt annan smak.
Har bara druckit en flaska, r inte s mycket fr svart vinbr s den rckte till flera tillfllen.

Saken r ju den att den kostar ju bara 59:- fr en flaska, vilket r vldigt prisvrt IMO. Motsvarar en fjrdedels liter vodka. Det kan man ju brja bygga en rtt bra fylla p.
Citera
2010-02-17, 00:02
Medlem
stifmeisters avatar
aldrig fel med ett par flaskor kir
Citera
2010-02-17, 10:03
Medlem
Brutors avatar
Kir frekommer ofta p frkrk nr det gller fotbollsmatcher, varfr vet jag inte. Smaka illa gr det vll inte heller? Men inget jag sjlv skulle inkpa till ett party
Citera
2010-02-17, 14:04
Medlem
Attackers avatar
Fin dricka. I sommar vill jag utlova mnga kir- och folkl-kvllar med bandare vid lven!
Citera
2010-02-17, 15:54
Medlem
sc0ttys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
1.77 APK, s bra mer n ngon starksprit iaf. Dremot inte jttemycket jmfrt med vissa ler och viner, men det r ju ocks en helt annan smak.
Har bara druckit en flaska, r inte s mycket fr svart vinbr s den rckte till flera tillfllen.
r Kir stare och saknar den karaktristiska vinsmaken? Som en slags cider som knns legitim fr tuffa killar?
Citat:
Saken r ju den att den kostar ju bara 59:- fr en flaska, vilket r vldigt prisvrt IMO. Motsvarar en fjrdedels liter vodka. Det kan man ju brja bygga en rtt bra fylla p.
Visst r priset helt okej, men det r ju vare sig anmrkningsvrt billigt eller starkt fr att vara ett vin i den prisklassen.

Mrk vl att jag inte alls kritiserar eller ifrgastter dem som dricker Kir, jag vill bara f ngon slags insikt i varfr drycken r s associerad med punk och dekadent leverne, nr jag liksom inte kan se ngon tydlig orsak.
Citera
2010-02-17, 17:04
Medlem
Enligt systembolaget r det ett smaksatt vin och personligen tycker jag inte alls att det pminner om den vanliga vinsmaken. Mer som en likr, fast med mindre socker.

Vill man inte dricka vin och vill inte lgga ut fr mycket pengar p en likr (finns alltid annat, men fr att gra det lite enklare) r Kir ett bra alternativ antar jag.
Citera
2010-02-17, 20:31
Medlem
Vad r kir?
Citera
2010-02-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durabeton
Vad r kir?

TS skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av vesslan89
Har sett att vldigt mnga av mina vnner har brjat kpa Caprice kir!
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Enligt systembolaget r det ett smaksatt vin

Du fr grna lsa trden innan du skriver i den...
http://www.systembolaget.se/SokDryck...0&SokStrangar=
Citera
2010-04-22, 23:59
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durabeton
Vad r kir?

Kir r en frdrink man gr p ett par cl Creme de Cassis(Svarta vinbrslikr) blandat med ett glas vitt torrt vin.
Kir Royal r samma grej fast med mousserande vin.

Hr i trden pratas det dock om ngon variant som sljs p flaska?
Frmodligen ett vin som r smaksatt med svarta vinbr...
Citera
2010-04-23, 13:57
Medlem
lajders avatar
Jag tycker det r sjukt gott! Fast lite enformigt i lngden som resten sger, men en caprice och ngra l r ju fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in