Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-15, 13:55
Bannlyst
Hej har ett ett helt nytt spel, Rise of nation, som jag försökt installera på min dator. Allt flyter på i början, men när den kommer till 24% av installationen stannar den. Det kommer upp en error-ruta, där det står att den inte hittar filen.
Det är samma fil som krånglar, kom inte ihåg exakt vad den heter nu. bta någonting. Ligger i mappen art, bland mängder av andra småfiler.

Har testat på en annan dator, och där fungerar det utmärkt, inget fel på skivan alltså.
Har även försökt installera i felsäkert läge utan resultat.

Vad kan det vara för fel?
Citera
2009-04-15, 14:17
Medlem
plas avatar
Det underlättar om du postar bild på felmeddelandet, eller skriver ner det (samt filens namn).
Citera
2009-04-15, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pla
Det underlättar om du postar bild på felmeddelandet, eller skriver ner det (samt filens namn).

jah har inte tillgång till datorn nu. Men det är ett meddelande från Spelet.
Det står att den inte hittar filen. C/programs/rise of nation/art/construction.bta, något i den stilen.

Försäkra dig om att filen inte används, och försök igen.
Det var därför jag försökte med felsäkert läge.

Har fungerat på denna dator innan, med exakt samma spel. Kan det ha och göra med att jag har två operativ installerade, på två olika partitioner?

Inga problem att installera andra spel.
Senast redigerad av Maverick24 2009-04-15 kl. 14:47.
Citera
2009-04-15, 16:37
Medlem
Jag tycker det låter som att din cd/dvd-läsare har problem att läsa skivan. Om jag vore du skulle jag ladda ner en iso-avbild av samma spel nånstans och testa installera med den istället.
Citera
2009-04-16, 13:37
Bannlyst
Så här stod det, kunde inte ladda upp bilden.

Rise of nation gold setup encountered an disk error while writing to the file. C:/Program/CTW_Mid_Victory_Back.tga
make sure your harddisk is not full and the file is not in use.

Har fungerar att installera andra spel och program, så förstår inte varför det skulle vara fel på dvd-läsaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in