2003-11-25, 13:35
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
gamla artiklar http://www.graffiti.org/autograff/ar.../articles.html bla ett par om ZIP.

HÄRLIGT
Citera
2003-11-27, 22:38
Bannlyst
en gammal datapirat som jag känner bodde granne med jazon för ca 10 år sen hittade även en liten mini tag där nånstans.. nästan lite arkeologisk utforskning!
Citera
2003-12-09, 17:08
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
en gammal datapirat som jag känner bodde granne med jazon för ca 10 år sen hittade även en liten mini tag där nånstans.. nästan lite arkeologisk utforskning!

om man åker tuben mellan gamla stan och slussen finns det ett räcke för tågen mitt på bron,ett gult sådant med en jason tag på. nostalgiskt
Citera
2003-12-09, 18:01
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
om man åker tuben mellan gamla stan och slussen finns det ett räcke för tågen mitt på bron,ett gult sådant med en jason tag på. nostalgiskt

Joo det dära har man gluttat på i ett antal år nu
För övrigt bakom gamla stan finns det en slags vägg med bland annat Cruel, Baze och Dzarm tags på helt orörda ända sen dom skrevs 88
Citera
2003-12-17, 16:47
Bannlyst
Utav folk som har namnts tidigare i denna traad...Glom inte att ngn utav dom ocksaa taggade "Kano" ihop med AO (Agent Orange)...

Weston hangde jag en hel del med, nar vi andaa talar om den gamla goda tiden. Det finns fyra killar som etsat sig fast i mitt minne, den forste ar Scan (skon kille som diggade Karlsberg & St:Eriks Plan), den andre ar Kaster (kort kille som hoppade for att dra outlines hogst upp paa maalningen) den tredje ar Erse (schysst kille & bra maalare) den fjarde ar Boogie (alltid matsack med sig paa yarden, haha vilket matvrak)...

Psykoz,
Visst var det som du beskriver, kommer ihaag an idag hur man klippte ut den artikeln och stoppade in den i sin file, en file som for ovrigt blev full med artiklar. Vore intressant att "scanna" och skicka upp paa ngn sida. Vart ar filen??? Har ingen jakla aning, men skall kolla vinden hos Mor & Far samtidigt som jag graver fram mina gamla bilder paa maalningar.
Citera
2003-12-21, 01:21
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Psykoz,
Visst var det som du beskriver, kommer ihaag an idag hur man klippte ut den artikeln och stoppade in den i sin file, en file som for ovrigt blev full med artiklar. Vore intressant att "scanna" och skicka upp paa ngn sida. Vart ar filen??? Har ingen jakla aning, men skall kolla vinden hos Mor & Far samtidigt som jag graver fram mina gamla bilder paa maalningar.

När du är väl hos din mor och far, se till att leta riktigt, riktigt bra!
Sen kan du också scanna lite foton! Misstänker starkt att du har något från Stuvsta
Citera
2003-12-21, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
När du är väl hos din mor och far, se till att leta riktigt, riktigt bra!
Sen kan du också scanna lite foton! Misstänker starkt att du har något från Stuvsta

Visst skall jag leta, promise!

Och visst har bitar fraan Stuvsta...hehe...Vem ar du?...Kanner vi varandra?...
Citera
2003-12-21, 22:51
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Visst skall jag leta, promise!

Och visst har bitar fraan Stuvsta...hehe...Vem ar du?...Kanner vi varandra?...

You got PM.
Citera
2003-12-31, 00:04
Medlem
MacLeods avatar
Vad jag minns så körde Zip helt själv ett bra tag (hah) helt själv.
Men när han åkte dit rejält sista gången så hade han med sig två polare, vem det nu var minns jag fan inte.
Citera
2003-12-31, 02:43
Medlem
Psykozs avatar
Det var väl i Märsta har jag för mig.
Läste det nånstans
Citera
2004-01-01, 02:35
Medlem
Ja det stämmer, han torskade i Märsta.Han och ett par polare hadde stöld\klotter turné i Märsta han körde förövrigt Score 4 då på turnén överallt i Märsta.Det han\dom torskade på bland annat var att hna\dom hadde stöldgods i hela bilen.Detta kan vara ett rykte, men dom som berättade det för mej var polare till folk som är polare med Zip.Alltså ryktet kan ha förvridits lite.Men han skrev inte Zip i Märsta , han\dom skrev Score 4.Men jag tror inte att det var i Märsta han torskade för Zip för det fanns inte en enda Zip tag efter hans framfart.

Acme - Bodde i Sundbyberg runt 95-98 minns inte riktigt när jag var hemma hos han.

Baze - Träffade jag 91-92 nånting när han var tillsammans med Air.Han hadde tydligen fastnat i en LSD tripp berättade en av killarna i KIS-crew.Det märktes också på han, han hadde väldigt flummiga idér om saker-och-ting.Kul för han fick ett Baze återfall till bombningen när han var ihop med Air runt samma period.

Vet dock inte till 100% om ZIP körde Score ensam eller om det är någon annan nisse men dom körde iallafall Score 4.Nån som vet till 100% om han var Score eller inte?Äh föressten skit i att svara på det som memorance sa i tidigare inlägg.

Taggar som hittades långt in i Märstas hörn på den tiden var Score, Lies, Söder, Tabu som jag minns att mina polare berättat för mej när man var ung och hurtig.
Citera
2004-01-02, 00:04
Medlem
Psykozs avatar
Som jag hörde det

Zip var i Märsta med 3 polare (som för övrigt då hade en väldigt populär layup)
Efter dom hade drivit runt där fick nån av dom en ide att göra inbrott i en klädes affär. Som sagt gjorde dom det och fyllde en stulen bil med all gods.
Efter en polis jakt så blev det torsk och median var ju inte långt efter
med nyheter som "ZIP-FAST IGEN"

Snubben var ju kanon het för tillfället, jag menar alla visste ju vem det var.
Efter Zip böt han till Speed. Men Speed var ju inget emot Zip.
Det där med Score... Aldrig ens tänkt på om det vore han. Intressant teori!
Möjligtvis deras crew? Kanske något som dom bara fick för sig?
Jag har lite bilder på Oldschool kan man säga... Ska kolla efter Score tags...
Om inte minnet slintar så har jag för mig att jag har sett "Score 19" tags runt i Stockholms området... + annat.
Det var väl ändå vanligare på den gamla hederliga tiden att man skrev siffror efter tags! Hmm... I en gammal UP så finns det en windowdown med tagsen
SNOW WAYS SCORE ZIP... Snow kanske var Ways och Score var Zip?

Haha för mycket att fundera över

Baze... Oh jaa...
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det... Tragiskt i alla fall...
Kort sagt, inte bra

Så damn mycket gammalt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in