• 1
  • 2
2009-04-16, 10:03
Bannlyst
enda sället jag kan komma in är bios . :/
Citera
2009-04-16, 10:17
Medlem
Caputskis avatar
Nästa gång du får bluescreen så kan du jättegärna posta felkoden, står under teknisk information, ser oftast ut i stil med 0x000000xx där dom 2 sista bokstäverna är de viktiga. Sen kan du alltid googla efter den blåskärmen och se vad problemet är. Ibland pekar även blåskärmarna på speciella filer eller drivrutiner
Citera
2009-04-16, 11:28
Bannlyst
okej hade tänkt att göra de men han inte innan datorn *krasha* felstavning
men han inte är de bara att installera om burken nu? får bara ett medelande i början att den inte kan hitta drive-0 har kollat i bios att den är på första plats och allt.
Citera
2009-04-16, 23:26
Medlem
pirates avatar
Ta och stoppa in en windows skiva och formatera för att sen installera om ett nytt och fräscht OS.
Nog bästa lösningen för tillfället!
Citera
2009-04-22, 01:19
Medlem
Cazlabs avatar
har liknande problem med min dator nu, har inte ens installerat något. datorn fungerade perfekt, var borta under helgen och när jag kom tillbaka på måndag så tycker datorn att den ska bluescreena sig :/ riktigt skumt.. hur gör jag en memory check?
Citera
2009-04-22, 18:05
Medlem
calsal8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusman
okej hade tänkt att göra de men han inte innan datorn *krasha* felstavning
men han inte är de bara att installera om burken nu? får bara ett medelande i början att den inte kan hitta drive-0 har kollat i bios att den är på första plats och allt.

Jag har haft liknande problem där jag inte fattade något. För mig visade det sig att SATA-sladden till hårddisken sitter lite dåligt och glappar om man inte har tryckt in den helt. Sladden hade hoppat ur lite och eftersom att det handlade om windows-hårddisken så kunde den inte boota från något. Kolla det, kan vara ett så enkelt problem..
Citera
2009-04-22, 20:02
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazlab
har liknande problem med min dator nu, har inte ens installerat något. datorn fungerade perfekt, var borta under helgen och när jag kom tillbaka på måndag så tycker datorn att den ska bluescreena sig :/ riktigt skumt.. hur gör jag en memory check?

Har du installerat nåt nytt senaste tiden...och vad menar du med memory check?
Varför inte göra en återställning istället ?
Citera
2009-04-24, 18:51
Medlem
Cazlabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Har du installerat nåt nytt senaste tiden...och vad menar du med memory check?
Varför inte göra en återställning istället ?

nevermind, drog ur alla sladdar och skit till datorn och anvænde den inte på en dag. provade næsta dag och den funkade som vanligt igen. riktigt skumt :/ men den kanske var øverhettad eller något
Citera
2009-04-27, 20:24
Medlem
Cazlabs avatar
nu blir den sådär igen.. fan jag fattar inte vad som händer. ibland kan jag sitta vid datorn i flera timmar utan att det händer något. sen ibland direkt när jag startar den så får jag bluescreen. kanske är lika bra att jag formar den helt enkelt :/
Citera
2011-12-13, 20:05
Medlem
När ni säger att ni fixat genom att rycka ur sladdarna, menar ni i datorn eller utan på datorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in