2009-04-15, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Varför det? utveckla ditt svar.

Så om du, en svensk, låt oss säga, har gift dig med en spansk brud till exempel, räknas inte dina barn som svenskar då?

Nej, det gör dom inte. Och definitivt inte om dom inte ens hanterar svenska språket.
Citera
2009-04-15, 03:21
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranceFormer
Jag har heller inte bett dig överdriva.

---

Jag tvivlar inte på att jag är dansk. Jag skulle dö för Danmark.

sure, lätt och säga, svårt och bevisa.

så dum i huvud är jag inte, jag förstår att jag kommer liva bara en gång och är inte redo att dö bara för politiska/religiösa/kulturella dumheter över land och makt.

Jag kan tänka mig försvara och hjälpa bygga Sverige men inte dö för ett lands skull, och jag tycker att de som säger så är 1. dumma i huvud 2. ljuger.
Citera
2009-04-15, 03:21
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Nej, det gör dom inte. Och definitivt inte om dom inte ens hanterar svenska språket.

Tack!
Citera
2009-04-15, 03:26
Medlem
Citat:
Men om en kille, David, helt svensk och har bott hela sitt liv i Sverige beter sig på detta sättet, räknas han som icke svensk då?
Eller gäller detta här bara för icke svenskar som vill bli svenskar?
Då skulle jag tycka att David betedde sig som en blatte. Ingen regel är utan undantag.
Men vissa beteenden finns i större utsträckning i vissa grupper än hos andra, ibland är det positivt och ibland är det negativt.
Det kanske låter hårt men försök att få en känsla av vad Svenskar anser vara blatteaktigt beteende och så undviker du det. För du vet when in rome, do as the romans do.
Citera
2009-04-15, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Du är halv svensk och halv arab
yes
Citera
2009-04-15, 03:37
Medlem
TranceFormers avatar
Citat:
sure, lätt och säga, svårt och bevisa.

så dum i huvud är jag inte, jag förstår att jag kommer liva bara en gång och är inte redo att dö bara för politiska/religiösa/kulturella dumheter över land och makt.

Jag kan tänka mig försvara och hjälpa bygga Sverige men inte dö för ett lands skull, och jag tycker att de som säger så är 1. dumma i huvud 2. ljuger.
Du har fått svar på din fråga.
Citera
2009-04-15, 04:04
Medlem
ZhongNanHais avatar
dum fråga, många dumma svar...

saken är att det inte finns någon vetenskaplig definition på vad "svensk" är, så om du vill ha ett svar måste du först definiera vad svensk är och sedan se om du passar in där. Det är helt enkelt en definitionsfråga, till stor del en fråga om tycke å smak
Citera
2009-04-15, 04:12
Medlem
Citat:
Varför det? utveckla ditt svar.

Så om du, en svensk, låt oss säga, har gift dig med en spansk brud till exempel, räknas inte dina barn som svenskar då?

stor skillnad på en spanjorska och arab.
Citera
2009-04-15, 04:26
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
dum fråga, många dumma svar...

saken är att det inte finns någon vetenskaplig definition på vad "svensk" är, så om du vill ha ett svar måste du först definiera vad svensk är och sedan se om du passar in där. Det är helt enkelt en definitionsfråga, till stor del en fråga om tycke å smak

Jag vet inte om du har läst lite igenom tråden, men frågan som jag ställer direkt efter ja du är svensk eller nej du är icke svensk är, vad är det som gör att jag är svensk/icke svensk.

I andra ord, vad är ditt definition om att vara svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinjunkie
stor skillnad på en spanjorska och arab.

Det är en ganska stor skillnad, sant, så om morsan är spansk så kan barnen anses svenska, men om hon är arab så går det inte?
Citera
2009-04-15, 04:27
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Hej på er,

Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?

Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.

Sen jag föddes så hade jag en svensk pass, fick ingen annan nationalitet tills nu, när jag åker på semester till min mammas land så betalar jag visa och allt annat som en turist.

Och som ni kanske har märkt, mitt svenska är inte mitt mest utvecklat språk.

Räknas jag som svensk?
Du har bara bott i sverige i 7 år, då blir man inte svensk. Dock är du nog mer svensk än alla jävla blattar.
Citera
2009-04-15, 08:15
Medlem
Helt ärligt, varför bry sig huruvida du är svensk eller inte? Jag ser inte meningen bakom denna strävan efter att bli kallad svensk trots din för närvarande identitetskris. Du verkar ha vett innanför pannbenet. Det är vad som räknas...så, välkommen och bry dig inte alldeles för mycket om din ''svenskhet'' eller vad folk tycker övrigt.

Citera
2009-04-15, 08:17
Medlem
Citat:
Hej på er,

Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?

Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.

Sen jag föddes så hade jag en svensk pass, fick ingen annan nationalitet tills nu, när jag åker på semester till min mammas land så betalar jag visa och allt annat som en turist.

Och som ni kanske har märkt, mitt svenska är inte mitt mest utvecklat språk.

Räknas jag som svensk?

NEEEEJJJJJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in