• 2
  • 3
2010-02-18, 15:11
Medlem
Brullas avatar
Finns vl ingen stund p dagen d man r lyckligare n nr man vaknar, ter frukost, dricker kaffe, stoppar inte lagom enorm prilla baksnus och lyssnar p ngon skn musik?
Citera
2010-02-18, 15:18
Medlem
Noose..s avatar
Lyckliga blir dom som inte inser hur skadligt snus eg r. Att man knner lycka har enbart med suget efter nikotin att gra
Citera
2010-02-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Lyckliga blir dom som inte inser hur skadligt snus eg r. Att man knner lycka har enbart med suget efter nikotin att gra
Och hur skadlig r egentligen snus? verbevisa mig grna med kllor. Sjlvklart blir man lycklig av nikotinet, inte blir man lycklig att lgga in en brun klump under lppen. Bra du som listade ut det. Fantastiskt, nobelpriset kommer p posten!
Citera
2010-02-19, 14:13
Medlem
OggeOJs avatar
Individuellt till tusen, ja. Sjlv fr jag ingen abstinens i form av huvudvrk och vxlande humr, utan blir bara allmnt nere. Som att ngot saknas, typ.
Citera
2010-02-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusarn90
Hmm.. Japp nog ger snuset mttnadsknslor alltid. I fjol somras skulle jag nog i stort sett kunnat verleva p snus. Detta d det ven ger vtska

Det enda som hller mig ifrn detta experiment r att jag r diabetiker, vilket gr att jag fr ngot som liknar nikotinkickar mycket enkelt.

Och ja, snus r ngot fantastiskt, ven om det p senare tid inte knns lika hrligt att kra in en mullbnk. Knns p ngot vis allmnt jobbigt och ptigt. Egentligen borde man vl skaffa lite vett och brja kra med bindor istllet, men jag knner inte att jag kommit dit nnu.
Hur gr du med ditt snus fr att det ska ge dig vtska? Visst r det fuktat, men knappast s att din kropp gr plus p det.

Och ni som sger att snus r farligt, det finns vl egentligen inga bevis fr varken eller n? Att rkning r skadligt r ju sjlvklart.

Kom grna med plitliga och oberoende kllor.
Citera
2010-02-19, 22:15
Medlem
Fabolouseds avatar
Jod, innan jag brjade snusa s var det ngon godisbit varje dag, men nr jag vl brjade snusa s vart det att jag kpte godis 1-2ggr i veckan, gick ven ner 7kg p 2,5 mnader, s snus r en bra vn till mig
Citera
2010-02-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Vad r det som r s skadligt med snus d?

Jag anser att snus har s mnga bra effekter (p mig) att det vervger dom negativa.
Smre tandktt? Ja, men friskare tnder.
Tandkttet terhmtar sig men tnderna lker inte hl.
Nikotinberoende? Ja, men d har jag inget sockersug kvar heller.

Snus r perfekt om man vill ha hjlp med att tappa vikt, men utan alla farliga bieffekter som bantningspiller har.

Blir ocks glad nr jag stoppar in en snus.
Citera
2010-03-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
Jag har snusat i ca 3 veckor nu, innan tog jag kanske nn snus varannan dag.
Vad jag har mrkt nu r att nr jag stoppar upp en prilla under lppen s blir jag vldigt glad och optimistisk, knns hrligt med andra ord.

vad jag ocks har mrkt r att mitt stsug frsvinner nstan helt, sitter jag och r sugen p en macka eller lite godis, s tar jag en snus och slutar tnka p det helt, knner inget sug. Min polare r 100% sker att det bara r inbillning fr att det typ ska knnas "ok" att snusa.

Ngon annan som knner samma sak eller varfr r det s hr? (eller r det bara inbillning?)

(notera att jag inte klagar p det, jag tycker det r skitnajs!)

Det r just drfr det r s svrt att sluta. Snusen blir som en kr vn som frgyller ens vardag.
Precis som du sger frsvinner stsuget nstan helt. Iaf fr mig r det s. Det knns p ngot vis nyttigare att snusa n att kka godis.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in