Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2009-06-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jademyr
Visdomständer är ett himmla jobb! Mina slutar inte växa, dom kommer heller aldrig genom tandköttet så jag har haft jätteont i månader nu. Jag vill bara att dom ska ut och bort!

Kan man be om att få dra ut dom? Även om det inte rekommenderas och fast än att det gör pissont.

Mina bråkade som tusan med mig i flera år. Infektioner och tandläkaren spolade bort varet lite då och då. Tillslut tröttnade jag och sa att jag ville ta bort tandköttet som låg över, hon vill ta bort tänderna men jag ville vänta med det.

Ångrar jag inte, har inte haft problem på flera månader och jag som blivit sjuk av infektioner från tänderna i flera år. SKÖNT!

Men för att ett mindre ingrepp ska fungera gäller det att tänderna faktiskt inte ligger helt galet. Min käke var bara lite för trång så de inte kunde komma fram.
Citera
2009-09-24, 17:44
Medlem
Ledarens avatar
Jag drog ut en i underkäken idag faktiskt. Bedövning var för dålig så i början kände jag förmodligen av den värsta smärtan jag någonsin upplevt, fick sedan bättre bedövning så det var lugnt. Nu spänner det lite men jag kan äta helt ok ändå.
Citera
2011-03-09, 11:12
Medlem
Opererade bort min i måndags (två dagar sen). Nu idag är det väll helt okej, värker ibland och har en äcklig smak i munnen. Operationen gick smärtfritt även fast jag va lite små nojjig. Tyckte det va intressant när jag väl låg där. Dom skär upp tandköttet, filar bort ben runt om tanden, delar tanden i 4 delar, drar ut bitarna och syr sen igen allt. Tar väll lite drygt en timme. Det värsta är när bedövningen släpper...vilken JOBBIG smärta/värk. Fick 2 x 500mg ipren och 2x 200mg alvedon som jag skulle ta när det värkte som värst. Se till att undvika att tugga på området, då gör det ganska ont...
Citera
2011-03-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91Alexander91
Opererade bort min i måndags (två dagar sen). Nu idag är det väll helt okej, värker ibland och har en äcklig smak i munnen.............

Gjorde motsvarande i morse. Jag är rätt tålig men det var länge sedan jag hade en sådan molvärk som jag har just nu. Gruvar mig inför natten. Som tur är har jag några rejäla värktabletter sedan en inflammation i ryggmuskulaturen. Det blir att trycka i sig dessa. Hur som helst är det skönt att vara av med dessa skittänder. Kostnad: Strax över 3.000:- .
Citera
2011-03-18, 00:00
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largono1
Gjorde motsvarande i morse. Jag är rätt tålig men det var länge sedan jag hade en sådan molvärk som jag har just nu. Gruvar mig inför natten. Som tur är har jag några rejäla värktabletter sedan en inflammation i ryggmuskulaturen. Det blir att trycka i sig dessa. Hur som helst är det skönt att vara av med dessa skittänder. Kostnad: Strax över 3.000:- .
Prova Ipren! Jag tycker att de är helt värdelösa mot allt, men just när man har ont i tänderna/munnen fungerar de klockrent.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in