2009-04-14, 19:37
Medlem
farsses avatar
hejsan. Jag har en fujitsu siemens amilo M1451G (laptop) och jag har installerat alla drivrutiner som behövs enligt mig men jag har problem med att hitta drivrutiner till "modem device on high definition audio bus" och det gör så att mitt ljud inte fungerar. eller jo det fungerar men det är bara "windows" ljuden som funkar, jag kan inte spela upp musik eller höra musik eller effekter när jag spelar spel. jag har försökt ladda ner drivrutiner till modemet men det hjälpte inte och jag har laddat ner mitt ljudkorts nyaste drivrutiner, Vad kan tänkas vara fel?
är tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh
Citera
2009-04-14, 19:45
Bannlyst
Modem? Du behöver drivrutiner till ljudkortet.

http://support.se.ts.fujitsu.com/se/...downloads.html

Sök upp din dator där, gå in på "audio" och dra hem Realtek ALC880
Citera
2009-04-14, 19:49
Medlem
farsses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Modem? Du behöver drivrutiner till ljudkortet.

http://support.se.ts.fujitsu.com/se/...downloads.html

Sök upp din dator där, gå in på "audio" och dra hem Realtek ALC880

"och jag har laddat ner mitt ljudkorts nyaste drivrutiner" jag har redan dom nyaste drivrutinerna till mitt ljudkort.. men om man söker på google efter modem device on high definition audio bus så vad jag har förstått så är ljudet och modemet sammankopplat eller något liknande jag har inte en blekaste egentligen
Citera
2009-04-14, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farsse
"och jag har laddat ner mitt ljudkorts nyaste drivrutiner" jag har redan dom nyaste drivrutinerna till mitt ljudkort.. men om man söker på google efter modem device on high definition audio bus så vad jag har förstått så är ljudet och modemet sammankopplat eller något liknande jag har inte en blekaste egentligen

Ladda hem modem drivisen + Operating System Patch - Realtek ALC880 Audio Codec och se om det löser problemet, båda finns på länken.
Citera
2009-04-14, 21:30
Medlem
hasenfrasens avatar
HD AUDIO-drivarna får du från Microsoft Update.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in