2012-04-10, 20:14
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är ju klart att startspår, auto lr voltstart, kusk, hästens dagsform osv spelar en viss roll, men undra om inte allt sånt tar ut varandra på sikt i det långa loppet? Det är ju inte samma spår som har fördel hela tiden utan det förekommer ju en stor variation där.

Statstiskt sett kan man nog kompensera för att vissa startspår förekommer oftare 1234567 o 9 i auto
och 1-5 i volt annars kan jag inte se att det skulle handla annat än om slumpmässiga variationer då det är så många faktorer som spelar att det är att betrakta kaos.

Sen okänt fusk lr uppgör då förstås, i enskilda lopp, men på det hela taget spelar det nog heller inte någon roll? Det är nog mera sluppmässigt än man vill ge sken av i travkretsar.

Jag vet ingenting om trav, men säg att jag och Usain Bolt skulle tävla mot varandra, vilket borde vara ungefär samma sak som ett travlopp. Då skulle inte jag ha sannolikheten 0.5 att vinna, eftersom han är snabbare än mig o.s.v o.s.v. På samma sätt finns det hästar som är snabbare än andra och kuskar som är bättre än andra. De kaosartade sakerna du tar upp är vad som drar ned sannolikheten för den snabbaste hästen att vinna.

Jag förstår inte vad du menar långa loppet... ?
Citera
2012-04-13, 22:38
Medlem
LucioFontanas avatar
Hästarna springer i olika klasser så de är ungefär likvärdiga i prestationerna. Så det e ju inte så att en häst som gör 1.20 i kilometertid möter en som gör 1,07 vilket e en guldtid. Så vad jag menar med "i det långa loppet" är att man kan bortse från det som så att säga finns bakom nr:ena dvs hästar och bara se V75 raderna som slummässiga nr:serier. Det är så jag tror det föhåller sig. Även om det inte går att förutsäga hur ett tänkt utfall blir, så går det att räkna ut hur det hände i efterhand. Om du föstår vad jag menart? Och sen att det helt enkelt går att se som slumpmässigt uppkomna siffror. Utom just när det gäller vissa avikelser som går att beräkna då? I princip är det en chans på 35.831.808 att få 7 rätt. Detta stärker bara de vises teori som säger att lotteri och spel är en extra skatt för dem som skolkat skolans mattematiklektioner.
Citera
2012-12-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadowskimmer
Argh...

Inga matematiker här tydligen.

För den enskilda dragningen blir chansen 1/20 att det blir ett visst resultat (exvis högvinsten). Det spelar ingen roll om det är samma person som förra gången som snurrar hjulet eller inte.

Men för att det skall bli samma resultat tre gånger i rad är resultatet 1/8000, vare sig det handlar om högvinsten eller någon annan vinst.

Men det KAN hända. Och det betyder INTE att man måste dra i hjulet 8000 gånger innan det händer.

Givetvis, men nu har dom väl inte vunnit storvinsten 3 gånger i rad.
Citera
2012-12-24, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Det blev väl skriverier för några år sedan när det visade sig att dragningen av numrena inte sker live, som man ger sken av, utan dras i förväg. Det har väl med kontroll att göra. Det kanske är samma sak med lotterna som "dras" live.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Jorå, det stämmer att allt måste dras i förväg. Detta för att statens kontrollant ska kunna övervaka dragningen. Då detta inte går att göra i direktsänding plus att det säkerligen inte gör sig så bra, är allt draget och klart redan i förväg. Läste om det nånstans för några år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Liftaren
Och detta gäller även själva bingospelandet. Det är lottens nummer som gäller - allt kryssande är bara ett spel för galleriet för att göra det mer spännande.

/L

Men alltså.. kan det vara så illa att numren inte ens dras slumpmässigt, utan är uträknade utifrån vilka lottnummer som ska vinna?

Jag tycker att morsan har haft fyra i rad på väldigt stora vinster (jämfört med lottpriset) så många gånger nu, men inte träffat det där sista numret, att det verkar skumt. Och ikväll behövde hon nummer 69 för att vinna 250 tusen, om jag kommer ihåg siffrorna rätt, och då sa Peter Harrysson i studion samma sak: att han behövde 69 för att få 250 tusen. Då börjar man ju undra..
Senast redigerad av 770310 2012-12-24 kl. 04:43.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in