2009-04-18, 02:38
Medlem
canoodelings avatar
En gång. första & sista. kände mig utnyttjad när jag gick är ifrån, tröjan åkte av under halvtimman så han kunde känna vad som var "fel". fick en ung grekisk doktor när min vanliga var på semester. han bröt Kraftigt på den lilla svenska han kunde & resten blev på taskig engelska. halva tiden gick åt för honom att slå upp saker i sin feta ordbok... hans bristande kunskaper i svenska & att jag var så naiv att tro att sånt här händer inte, bidrog nog till hela "känna mig utnyttjad".

tror dock att mitt chockade tillstånd bidrog till att han skrev ut riktiga grejor lite plåster på såren.

avbokar alltid nu.
Citera
2009-04-18, 03:48
Bannlyst
Vad skulle hända om alla avbokade de tider de fick hos läkare som utbildats på kameler istället för människor, vad skulle de då få syssla med istället? Dricka kaffe? Vända papper ut och in?
Citera
2009-04-18, 04:11
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VDn
Vad skulle hända om alla avbokade de tider de fick hos läkare som utbildats på kameler istället för människor, vad skulle de då få syssla med istället? Dricka kaffe? Vända papper ut och in?

Tja om de haft en uutbildning som motsvarade vetrinär så skulle dom nog gjort ett bra jobb ? dock så motsvarar deras utbildning gammalt skrock och häxbränning iofs sverige och svenskar låg inte heller så bra till inna reformationen ............dock har dom ca 800 år att ta igen
Citera
2009-04-18, 04:12
Medlem
Claysons avatar
Något som är helt åt helvete är att många av dessa läkare har fruktansvärt dålig svenska kunskap.
Senast redigerad av Clayson 2009-04-18 kl. 04:16.
Citera
2009-04-18, 04:24
Bannlyst
har ni nått vall, finns ju nästan bara invandrare på vårdcentralen och förövrigt är vårdcentralen värdelös Både svårt å förstå och sen får man alltid det svagaste dom har...
Citera
2009-04-18, 11:29
Medlem
Har aldrig haft en invandrarläkare. Finns bara tre st på den lokala vårdcentralen. Men de verkar göra ett bra jobb, ty folk är nöjda efter besöken. 1 iranier, 1 chilenare och en eller två bosnier.
Citera
2009-04-18, 11:30
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Något som är helt åt helvete är att många av dessa läkare har fruktansvärt dålig svenska kunskap.

Du med uppenbarligen.
Citera
2009-04-18, 14:14
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Du med uppenbarligen.

Att jämställa särskrivning med totalt uteblivet språkbruk är ren idioti.
Du skulle antagligen behöva lära dig lite om proportionalitet, min lågpannade vän.
Citera
2009-04-18, 17:18
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Du med uppenbarligen.

Särskrivning är helt klart i klass med att enbart kunna uttrycka sig i kroppsspråk.
Citera
2009-04-18, 17:24
Medlem
OmgHaxxs avatar
Jag har aldrig råkat ut för en invandrad läkare och jag ser inget fel i ditt agerande.
Att alla som bor i Sverige ska prata fullgod svenska ser jag som en självklarhet, annars kan dom åka hem igen.
Citera
2009-04-18, 17:38
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoodeling
En gång. första & sista. kände mig utnyttjad när jag gick är ifrån, tröjan åkte av under halvtimman så han kunde känna vad som var "fel". fick en ung grekisk doktor när min vanliga var på semester. han bröt Kraftigt på den lilla svenska han kunde & resten blev på taskig engelska. halva tiden gick åt för honom att slå upp saker i sin feta ordbok... hans bristande kunskaper i svenska & att jag var så naiv att tro att sånt här händer inte, bidrog nog till hela "känna mig utnyttjad".

tror dock att mitt chockade tillstånd bidrog till att han skrev ut riktiga grejor lite plåster på såren.

avbokar alltid nu.

Vad gick du dit för då, nageltrång?
Citera
2009-04-18, 23:58
Medlem
klassas avatar
Fick en gång en läkare som inte kunde ett ord svenska. Efter någon minut av kroppsspråk från kamelryttaren så gick jag ut i receptionen och bad om en svensk läkare. Fick vänta ett tag men sedan fick jag vad jag efterfrågade. Nu för tiden frågar jag alltid efter en svensk läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in