2009-04-16, 19:55
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Knappast. En svartskalle-"utbildning" till läkare ger knappt kompetens för att arbeta som undersköterska i Sverige. En svartskalle utbildad till läkare i Sverige är fortfarande svartskalle och således ingenting jag frivilligt har samröre med. Jag går enbart till privatläkare. De är måna om kompetensen och sina kunder, och anställer följaktligen inga svartingar.

Svartskallen kom på läkekonsten samtidigt som svensken pillade anus. Visa lite tacksamhet din råtta.
Citera
2009-04-16, 20:18
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Svartskallen kom på läkekonsten samtidigt som svensken pillade anus. Visa lite tacksamhet din råtta.

Naturligtvis inte. Den omhuldade arabiska läkekonsten t ex var som all annan arabisk kunskap av vikt stulen från vita västerlänningar, i detta fall greker.
Den förvaltades dessutom dåligt, då bevarande av kunskap inte är något svartingar begriper sig på.
Citera
2009-04-17, 01:36
Medlem
Tror många här(även TS) överdriver eller hittar på.
Citera
2009-04-17, 01:40
Medlem
Jag brukar be specifikt om invandrar/utländskklingande vårdpersonal. Ju svårare namn desto bättre. Det ska vara rediga namn som låter som en tågstation i Magadaskar, 17 konsonanter och 18 vokaler. Visste ni förresten att Madagaskars huvudstad heter Antananarivo? Jag slår vad om att ni inte kunde uttala det där rätt på första försöket.
Citera
2009-04-17, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
Tror många här(även TS) överdriver eller hittar på.

Det tror verkligen inte jag. Min erfarenhet är att var man än vänder sig (läkare, frisör, cykelreparatör osv.) så är MENA-snubbarna skrämmande inkompetenta. Så har det alltid varit för mig i alla fall, och jag kan väl knappast ensam ha råkat ut för alla enskilda stolpskott ur den gruppen...
Citera
2009-04-17, 01:44
Medlem
Psyko Dads avatar
Ja det gör jag då de jag har mött har varit sinnessjukt usla.
Den första skyllde min reumatism på att jag hade husdjur hemma. Denne skitläkare var fanatisk & skrek nästan om hur att vi har dessa smutsiga djur hemma leder till alla sjukdomar.

Den andre undersökte mitt öga genom att böja sig fram i 3 sekunder i taskig belysning & konstantera att det inte var ngt fel, vilket det tydligen var. Hos nästa läkare fick jag ordentlig behandling mot min kraftiga ögoninflammation.
Citera
2009-04-17, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Ja det gör jag då de jag har mött har varit sinnessjukt usla.
Den första skyllde min reumatism på att jag hade husdjur hemma. Denne skitläkare var fanatisk & skrek nästan om hur att vi har dessa smutsiga djur hemma leder till alla sjukdomar.

Den andre undersökte mitt öga genom att böja sig fram i 3 sekunder i taskig belysning & konstantera att det inte var ngt fel, vilket det tydligen var. Hos nästa läkare fick jag ordentlig behandling mot min kraftiga ögoninflammation.

Det är ju precis sånt där jag menar. Det där med smutsiga djur var nog någon sorts visdom som han tagit med sig från sin kurdiska bergsby i Irak... Fy fan. Hur kan dessa idioter få utöva läkaryrket överhuvudtaget? Det är skandal.
Citera
2009-04-17, 11:21
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Naturligtvis inte. Den omhuldade arabiska läkekonsten t ex var som all annan arabisk kunskap av vikt stulen från vita västerlänningar, i detta fall greker.
Den förvaltades dessutom dåligt, då bevarande av kunskap inte är något svartingar begriper sig på.
Nej, "arabisk läkekonst" är persisk läkekonst. Med tanke på att de flesta respekterade personer är medvetna om att Iran (Avicenna och Razi) är den moderna läkekonstens begynnelseplats, kan man egentligen inte ens säga att araberna har snott något.
Citera
2009-04-18, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
utveckla lite
Citera
2009-04-18, 01:29
Medlem
-TnT-s avatar
Var det inte någon här på forumet som för ett tag sedan berättade om han hade haft kraftiga magsmärtor av och till ett par dagar och bestämmer sig för att uppsöka läkare(?) Sagt och gjort han beställde tid för läkare och besökte denna. Läkaren i fråga var svart, han utförda i vilket fall någon sorts kontroll och varpå den svarte mannen konstaterade att personen i fråga led av magsmärtor och uppmanade personen i fråga att äta LAKRITS.
Citera
2009-04-18, 02:12
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Oberoende vart en läkare kommer ifrån så kan jag snabbt få en uppfattning hur mycket kunskap läkaren har. En del invandrarläkare jag har haft göra med har varit världens stolpskott som de hade fått sin utbildning från baksidan från ett mjölkpaket och en del har varit bra och några få mycket duktiga.

Jag har även stött på en del svenska läkare som har varit dåliga också iof.

Om ni misstänker att läkaren har bristfällig kompetens så begär att få se en annan läkare, gärna med spetskompetens inom det område ni tror har åkomman. Ni har även rätt att klaga på en läkare om ni anser att personen inte kan utföra sitt jobb.

Om läkaren kallar er orena hundar eller liknande så rapportera alltid detta. Detta ska inte tolereras. Jag tror det finns en del läkare från arabiska länder som ser ner på alla andra människor som inte är araber. I läkaryrket ska inte sådana åsikter tolereras utan det är faktiskt grund till att läkaren kan mista sin läkarlegitimation.
Citera
2009-04-18, 02:17
Medlem
A-Hs avatar
Som uttalat främlingsfientlig vill jag välja en svensk läkare. Något annat är otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in