2009-04-13, 22:35
Medlem
Står mellan dessa två högskoleingenjörsutbildningar, Chalmers "Byggingenjör" samt KTH:s "Byggteknik och design".
Kommer nog att plugga vidare efter tre år till civilare, men vilket lärosäte är då bäst att välja i detta fall om man vill ha en civil examen?
Och vad mer för nack samt fördelar ser ni mellan dessa två städer med studentliv,boende etc?

Bakgrund:
Gått natur på gymnasiet med 1.0 på HP samt 16 i snitt i betyg, läst tom MaD. Uppsala kanske hade varit intressant men känns som att UU inte riktigt håller den standard man skulle vilja ha på ett tekniskt program.
Har även läst hela tråden om byggingenjör men inte riktigt fått svar på dessa frågor.
Citera
2009-04-14, 06:04
Medlem
Eftersom du i första hand söker svaret på vilken Väg och Vatten som är intressantast så sök efter det här på FB. Finns många olika trådar om CivIng V. Jag skulle rekomendera att välja skola efter den inriktning/avslutning som du tror att du är mest intresserad av.

De fyra VoV-skolorna (Luleå, KTH, Chalmers och Lund) har lite olika specialiteter inom bygg.
Citera
2009-07-03, 02:04
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anson
Står mellan dessa två högskoleingenjörsutbildningar, Chalmers "Byggingenjör" samt KTH:s "Byggteknik och design".
Kommer nog att plugga vidare efter tre år till civilare, men vilket lärosäte är då bäst att välja i detta fall om man vill ha en civil examen?
Och vad mer för nack samt fördelar ser ni mellan dessa två städer med studentliv,boende etc?

Bakgrund:
Gått natur på gymnasiet med 1.0 på HP samt 16 i snitt i betyg, läst tom MaD. Uppsala kanske hade varit intressant men känns som att UU inte riktigt håller den standard man skulle vilja ha på ett tekniskt program.
Har även läst hela tråden om byggingenjör men inte riktigt fått svar på dessa frågor.

Ma D är en grundläggande behörighet min herre. Dock förutsätter dom att du läst Ma E när det gäller matten på den linjen.
Citera
2010-05-06, 22:47
Medlem
assfuckeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Ma D är en grundläggande behörighet min herre. Dock förutsätter dom att du läst Ma E när det gäller matten på den linjen.

Är du född igår eller? Till och med är verkligen inte bara till för att "Jag har TILL O MED Gjort det, extraextra". Han har helt enkelt läst Mattekurserna på gymnasiet till och med Matte D, ingen värdering i det.
Citera
2010-06-16, 14:23
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assfuckeR
Är du född igår eller? Till och med är verkligen inte bara till för att "Jag har TILL O MED Gjort det, extraextra". Han har helt enkelt läst Mattekurserna på gymnasiet till och med Matte D, ingen värdering i det.

Språkpolisen har talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in