Jag gillar vetenskap. Dum som man är så låter man andra göra tester fatta slutsatser medan jag bara nickar o håller med

Jag älskar Mythbusters på Discovery.
Jag har ett par gånger råkat kolla på Historiens farligaste krigare på tv4 sport.
I hopp om att det är som ett mytbusters fast för vapen o skit. Visst verkar det som ett sådant program. Tyvärr blir jag bara så förbannat irriterad när jag kollar på det för den fakta som de samlar gör de på helt idiotiska o ibland partiska sätt.
För att exempelvis testa ett spartanskt svärd så låter de en lönnfet datanörd som tittat på 300, 300 gånger, stå och viftar med skiten i luften utan att veta något om hur vapnet egentligen ska användas. För att sedan slunga skiten mot en rustning för att jämföra det med ett annat vapen som en annan, istället utmärglad nörd, gör samma sak som tidigare. Det vapen som penetrerar mest vinner... .
Men vad fan, det är ju som att slå med en enhands yxa på rustningen och sedan en fet jäkla morgonstjärna; yxan gick djupare än morgonstjärnan happ.. yxan är dödligast skit samma att morgonstjärnan krossar rustningen som ett ägg under en slägga!
Jag hatar att de vill få det till att de är så jäkla elit "State-of-the-art utrustning och high-tech datorer" De kanske skulle skaffa sig nya vetenskapsmän med minst gemene-man-hjärnor i stället för de jäkla flug-hjärne-idiotnördar som håller i skiten nu. Först du kan de kalla det för vetenskapliga tester... anser jag...
Jag borde väl inte bli så jäkla irriterad men jag har inget liv.