2010-11-18, 14:50
Medlem
Moroten89s avatar
Är det bara jag som stör mig på att dom ska ha så in i helvete med blod överallt? Det räcker ju bara med att dom ska kasta sten på en porslinskula eller något så ska den vara fylld med 3 liter blod. Samma sak när han biffen i gänget kör med sitt "THREEEE TWOOOO ONE FIREEE!!!!!!"

Citera
2010-11-18, 16:45
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Skulle önska att ni postade era favorit vapen-klipp. Alltså när det testar vapnena mot gel-dockan.
Jag ger mitt bidrag!

http://www.youtube.com/watch?v=VGciJ...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jBfx5_thw8A

Får väl posta denna då eftersom att jag skrattade otroligt mycket åt det!
Citera
2010-11-18, 17:28
Medlem
Rödskäggs avatar
Nästa säsong utlovar lite förändringar. Max Giger är inte längre med utan har ersatts av Mack från Future Weapons. Det verkar även som om Hannibal kommer vara en av krigarna. Samt att dom skall kvotera in första krigarkvinnan. Femtio spänn på en ny indian som blänger mordiskt så fort motståndarna dissar hans ädla förfaderskultur.
Citera
2010-11-19, 13:25
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödskägg
Nästa säsong utlovar lite förändringar. Max Giger är inte längre med utan har ersatts av Mack från Future Weapons. Det verkar även som om Hannibal kommer vara en av krigarna. Samt att dom skall kvotera in första krigarkvinnan. Femtio spänn på en ny indian som blänger mordiskt så fort motståndarna dissar hans ädla förfaderskultur.

Har du någon källa? Skulle va kul att läsa lite själv

Skulle inte förvåna mig heller det minsta, Navajo kanske? Jag vill se mer moderna soldater som slåss som inte står och kastar skit på varandra. En karolin skulle vara ultimat, fast det lär ju vara för likt en fransk musketör antagligen.
Senast redigerad av Moroten89 2010-11-19 kl. 13:30.
Citera
2011-01-20, 22:24
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Okej, jag har nu tittat igenom några avsnitt från säsong ett. Här kommer mina reflektioner kring detta något märkliga program.

* 3.1 Episode 1: Apache vs Gladiator
Ganska intressanta motståndare. Lite för mycket snuttifiering med indianerna men i regel en ganska god jämförelse. Gladiatorn hade nog den mest komiska arsenalen jag någonsin skådat (wtf nät!?). Dessutom specificerade man inte vad det var för typ av Gladiator. Läs Fik Meijers bok "Gladiatorer" för en fördjupning i ämnet, mycket intressant.
* 3.2 Episode 2: Viking vs Samurai
Ett löjligt avsnitt fullt av japanbögeri av värsta sort. Vansinniga faktafel angående vikingarna och Skandinavien i sig, horribel tolkning av vikingarnas vapenteknik (DUBBELSPJUTKAST?!!) samt ännu mer japanbögeri. Det var dock kul att se hur den "mäktiga" katanan stoppades av den enkla brynjan. Jag var föga imponerad av Samurajens arsenal, däremot var Kanabon jävligt häftig. Varför vikingen inte hade med sig sin pilbåge förstår jag inte. Jag förstår heller inte varför man sätter Vikingen mot Samurajen istället för Riddare mot Samuraj.
* 3.3 Episode 3: Spartan vs Ninja
Förutom den oerhört löjliga uppställningen med en soldat vars taktik bygger på kollektiv och den andra på individuell överraskningstaktik var det här bara ynkligt. Jag hade velat se en Spartansk Hoplit mot en Romersk legion, en mer historiskt korrekt och intressant jämförelse. I alla fall så var det ca 40 minuter slöseri med tid. Dessutom störde jag mig rejält på den kaxiga lilla ninjapojken.
* 3.4 Episode 4: Pirate vs Knight
Här blir det bara fånigt, så jag ska fatta mig kort:

En rolig programidé utfört på sämsta möjliga amerikaniserade vis.
En utmärkt summering!

Är det bara jag som tycker att det ter sig märkligt att vissa krigare får använda pilbåge? Ta mig fan alla hade ju en pilbåge! Man kan väl inte mäta kriga vs krigare genom att en av de får skjuta 2-3 pilar innan själva fighten börjar?

Sen han vikinga"experten" hade ju järnkoll...
Citera
2011-07-27, 20:22
Medlem
Balekens avatar
ÄNTLIGEN!!!!!!
Denna fantastiska mans-serie är tillbaka. Nu skall jag slå på detta dricka öl och sitta med handen på kuken.
Napoleon mot GW Kommer bli en episk fight!
Citera
2011-07-27, 21:32
Medlem
Schlags avatar
underhållande serie om man bortser allt skrik,överdrivet med blod, kassa skådespelare å lite ojämna fighter. bara att titta på alla roliga vapen brukar jämna ut det och som föregående man sa bara att avnjutas med handen på kuken å en öl
Citera
2011-08-03, 01:30
Medlem
Riktigt uselt.
Washingtons "generalship" rankas högre än Napoleons!!!!
Vars är kavalleriet?
Citera
2011-09-22, 17:37
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphid
Riktigt uselt.
Washingtons "generalship" rankas högre än Napoleons!!!!
Vars är kavalleriet?

Citera
2011-09-26, 16:41
Medlem
Gameboy92s avatar
Bumpar tråden nu när tredje säsongen är avslutad.
Orkar inte kommentera utkomsten av matcherna då de som alla påpekat en miljon gånger är fullkomligt ologiska. Gillar främst att se historiska vapen återskapas och ett par gånger har jag upptäckt intressanta krigare genom programmet. Zande och Rajput hade intressanta arsenaler och de hade jag aldrig hört talats om innan.
Att vapen skapandet fått ett eget kort segment var en mycket bra förbättring och den nya killen Mackowitz är en bättre programledare än de andra typerna som bara brölar när gummidockan blir av med huvudet.
Citera
2012-02-24, 04:26
Medlem
Historiens farligaste krigare

Jag gillar vetenskap. Dum som man är så låter man andra göra tester fatta slutsatser medan jag bara nickar o håller med Jag älskar Mythbusters på Discovery.

Jag har ett par gånger råkat kolla på Historiens farligaste krigare på tv4 sport.
I hopp om att det är som ett mytbusters fast för vapen o skit. Visst verkar det som ett sådant program. Tyvärr blir jag bara så förbannat irriterad när jag kollar på det för den fakta som de samlar gör de på helt idiotiska o ibland partiska sätt.

För att exempelvis testa ett spartanskt svärd så låter de en lönnfet datanörd som tittat på 300, 300 gånger, stå och viftar med skiten i luften utan att veta något om hur vapnet egentligen ska användas. För att sedan slunga skiten mot en rustning för att jämföra det med ett annat vapen som en annan, istället utmärglad nörd, gör samma sak som tidigare. Det vapen som penetrerar mest vinner... .

Men vad fan, det är ju som att slå med en enhands yxa på rustningen och sedan en fet jäkla morgonstjärna; yxan gick djupare än morgonstjärnan happ.. yxan är dödligast skit samma att morgonstjärnan krossar rustningen som ett ägg under en slägga!

Jag hatar att de vill få det till att de är så jäkla elit "State-of-the-art utrustning och high-tech datorer" De kanske skulle skaffa sig nya vetenskapsmän med minst gemene-man-hjärnor i stället för de jäkla flug-hjärne-idiotnördar som håller i skiten nu. Först du kan de kalla det för vetenskapliga tester... anser jag...

Jag borde väl inte bli så jäkla irriterad men jag har inget liv.
Citera
2012-02-24, 04:38
Medlem
Haha du är inte ensam. =P

Hela programmet är en enorm besvikelse...

En krigares potential sitter inte helt i utrustningen, även om den spelar roll.
Den sitter i kultur, attityd, själens ELD och oviljan att någonsin ge sig.

Edit: och en blekfet/svag nörd kan inte jämföras med en krigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in