2019-08-01, 10:06
Medlem
Antagningsbeskedet har kommit! Lycka till!
Citera
2019-08-01, 10:54
Medlem
Min anmälan är fortfarande stängd/låst, medan många jag känner fått sitt samt statistiken har kommit.
Någon som upplever samma sak eller är det någon form av lagg?
Citera
2019-08-01, 11:05
Medlem
alanadales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlind4
Min anmälan är fortfarande stängd/låst, medan många jag känner fått sitt samt statistiken har kommit.
Någon som upplever samma sak eller är det någon form av lagg?

Logga ut och logga in igen.
Citera
2019-08-02, 00:06
Medlem
När kan man som senast veta ifall man blir antagen?

Hej, har gjort en senanmälan till en utbildning och är väl typ på reservplats 10, utav SA urvalsgruppen d.v.s. Så det är ju ganska stor chans att det inte blir något, vilket jag har ställt in mig på nu såhär efter andra antagningen.

Men frågan är alltså, hur länge är det innan man liksom är säker på att 'nu, jag får väl söka om nästa år' typ. Kan man bli antagen även när kurserna har börjat ifall folk hoppar av?

Kursen är en mer relativt lite folk, tror det är typ 30 stycken totalt, och det var inga reserver på första antagningen, men sen anmälan verkar det vara några som gjort.
Citera
2019-08-02, 01:57
Medlem
Det är väl skolan som hör av sig om du inte kommer in på utbildningen. Det du kan göra är att ringa skolan ifall du är osäker.
I min klass så hoppade två personer av och det började två andra istället för dom redan efter några dagar.

Bästa svar får du av skolan.
Lycka till!
Citera
2019-08-02, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malzalol
Det är väl skolan som hör av sig om du inte kommer in på utbildningen. Det du kan göra är att ringa skolan ifall du är osäker.
I min klass så hoppade två personer av och det började två andra istället för dom redan efter några dagar.

Bästa svar får du av skolan.
Lycka till!
Det är vad jag fått höra av några nära också, att när de pluggade så dök de upp nya när några hoppade av. Man får hoppas på det bästa då helt enkelt, och vara redo ifall de blir nåt!
Citera
2019-08-07, 12:34
Medlem
komma in på program med oavslutade kurser

är det svårare att bli antagen till program om man har oavslutade kurser man inte orkade/ville avsluta ? eller är det inget dom kan se ens
Citera
2019-08-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
är det svårare att bli antagen till program om man har oavslutade kurser man inte orkade/ville avsluta ? eller är det inget dom kan se ens

Det vet dom inget om.
Citera
2019-08-07, 16:24
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2019-08-07, 18:52
Medlem
God kväll!
Någon som vet hur SU går tillväga på sin reservantagning på juristprogrammet? Måste man vänta till reservuppropet, eller finns det en chans att man blir uppringd innan dess? Bör tillägga att jag är reserv 1 i BI-gruppen.
Citera
2019-08-07, 19:46
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncitonk
God kväll!
Någon som vet hur SU går tillväga på sin reservantagning på juristprogrammet? Måste man vänta till reservuppropet, eller finns det en chans att man blir uppringd innan dess? Bör tillägga att jag är reserv 1 i BI-gruppen.
Det lär väl vara lika som på alla andra. Tackar tillräckligt många nej så blir du kontaktade innan upprop, Annars efter.
Citera
2019-08-08, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IARMSD
Hej, har gjort en senanmälan till en utbildning och är väl typ på reservplats 10, utav SA urvalsgruppen d.v.s. Så det är ju ganska stor chans att det inte blir något, vilket jag har ställt in mig på nu såhär efter andra antagningen.

Men frågan är alltså, hur länge är det innan man liksom är säker på att 'nu, jag får väl söka om nästa år' typ. Kan man bli antagen även när kurserna har börjat ifall folk hoppar av?

Kursen är en mer relativt lite folk, tror det är typ 30 stycken totalt, och det var inga reserver på första antagningen, men sen anmälan verkar det vara några som gjort.

Efter två veckor in på terminen brukar man sällan ta in reserver hos oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in