2010-06-29, 23:12
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Allen
Har en fråga efter att ha varit på studera.nu och kollat på anmälan. Vad betyder siffrorna här?

Ekonomie kandidatprogram
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Uppsala universitet,
Uppsala
Grundnivå

BI 18,90
HP 1,0

Är det mina betyg eller vad som krävs för intagning?

Det är dina egna betyg.
Citera
2010-06-30, 02:05
Medlem
Handläggning pågår? Igen? Hade MV förut och har det på de kurser jag sökt men ej på några program för tillfället.
Citera
2010-07-05, 14:46
Medlem
Holmiz89s avatar
Jag gjorde en sen anmälan till ett program där man var tvungen att skicka in sitt B-körkort. Jag skickade in mitt körkort den 21a juni, som också var den sista kompletteringsdagen. Men än står det på mitt meritvärde att "särkild behörighet saknas" fortfarande. Det var bara körkortet som saknades och det står att man bör skicka in det senast 21 juni, och det gjorde jag ju. Jag vet att det kan ta tid innan det har registrerat men trodde det inte skulle ta såå lång tid kan det hända att det har blivit försenat o räknas som sen komplettering, eller var den 21a för sent o skicka in ändå?
Det e ju inte urakut dom det skiter sig, men man undrar ju
Citera
2010-07-06, 19:10
Medlem
Vad jag vill minnas sen tidigare ansökningar till högskola så får man oftast veta ganska långt innan "viktiga datum" på de flesta skolor, om man har kommit in eller ej.

Ingenting har uppdaterats på min ansökan. Är jag ensam om det måntro...?
Citera
2010-07-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Vad jag vill minnas sen tidigare ansökningar till högskola så får man oftast veta ganska långt innan "viktiga datum" på de flesta skolor, om man har kommit in eller ej.

Ingenting har uppdaterats på min ansökan. Är jag ensam om det måntro...?

Det står redan på 1000 ställen och frågas om dagligen, det preliminära datumet är den 12 juli!
Citera
2010-07-07, 01:08
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prana
Handläggning pågår? Igen? Hade MV förut och har det på de kurser jag sökt men ej på några program för tillfället.

Jag tror dom hade serverunderhåll just då, är de inte korrigerat nu så borde du ta kontakt med Studera.nu
Citera
2010-07-07, 11:24
Medlem
Ponsardins avatar
0.8 2008
1.1 2009 - 131/616 sökande
1.? 2010 - 134/646 sökande

Kommer jag in med 1.3? Finns det exakt datum för beskedet?
Citera
2010-07-07, 11:33
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponsardin
0.8 2008

Kommer jag in med 1.3? Finns det exakt datum för beskedet?

Om du läser två inlägg upp; "Det står redan på 1000 ställen och frågas om dagligen, det preliminära datumet är den 12 juli!"
Citera
2010-07-07, 17:26
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponsardin
0.8 2008

Kommer jag in med 1.3?

Jag tror det, men sen vet man inte vad för folk som har sökt, men det lutar åt samma intagningspoäng .
Citera
2010-07-07, 18:46
Medlem
Nu står det urval körs/förbereds när jag loggar in på Mina Sidor på studera.nu.
Citera
2010-07-07, 18:57
Medlem
Holmiz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puc
Nu står det urval körs/förbereds när jag loggar in på Mina Sidor på studera.nu.

Det var som skjutsingen! det gör det för mig med
Citera
2010-07-07, 19:13
Medlem
glemmys avatar
Har ett bekymmer

Började 2005 på en civilingenjörsutbildning på Chalmers. Efter ett halvår bestämde jag mig för att byta linje så jag läste klart två mattekurser som skulle ingå i nästa program och registrerades på en annan mattekurs (M. Analys i flera variabler) som jag läste med folk på det nya programmet i min årskull. Sökte in till det nya på våren på nytt och kom in.

På mitt tidigare program hade jag läst Linjär Algebra och Matematisk Analys (och klarat dessa). Dock klarade jag inte mattekursen (M. Analys i flera variabler) som skulle ingå i mitt nya program. Det gjorde jag däremot vid ett senare tillfälle.

Kort sagt, jag har klarat alla kurser som ingår i de tre första Bachelor-åren om man räknar bort Linjär Algebra och Matematisk Analys (som jag redan klarade tidigare och därmed inte läste om). På grund av lite labbkurser och annat har jag 198 HP.

Nu till mitt problem. Jag får inte konkurrera med meriterna från andra program i min mastersantagning.
Därmed har den ordinarie mattekursen räknats bort då den är registrerad på mitt gamla program (även om den tillhör det nya) och även de två andra mattekurserna som alla program läser.
Resultatet är att jag har 159 poäng att konkurrera med vilket suger rätt hårt då jag sökt in på master som är svåra att ta sig in på
Det här fick jag i ett mailsvar:
Citat:
Han får litet olika meritvärden på de 4 olika sökalternativ han har. Detta beror på att vi tvingas rangordna dem med samma poängantal utifrån skiljekriteriet ”viktat betygsmedelvärde”.
På det sökalternativet som han har garantiplats på har han meritvärdet 176.
Mitt 4e-handsval har jag bäst MV på (176) och de andra sämre.

Har mailat den här personen igen som verkar vara ansvarig för antagningen (vet inte vem det är men utbildningssekreteraren på mitt program vidarebefordrade mailet jag skickat till denna person).
Lite problematiskt när man jobbar på dagarna och folk inte svarar på mail

Ska det vara såhär? Finns någon med liknande erfarenheter?

Kommer jag inte in nu får jag gå hemma ett år och läsa om två kurser jag redan klarat tidigare, fast på mitt program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in