2009-08-04, 16:14
Medlem
om man inte kommer in på detta urvalet..
finns det fortfarande chans att man kmr in?

jag har gjort en sen anmälan och ligger typ sist i kön.
Citera
2009-08-04, 16:16
Medlem
Hur stor chans är det att jag kommer in som reserv på kandidatprogrammet i kriminologi i lund? är 32a reserv av 90 som antas? Vill inte in där men gjorde misstaget att inte ta bort det.
Citera
2009-08-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Hur stor chans är det att jag kommer in som reserv på kandidatprogrammet i kriminologi i lund? är 32a reserv av 90 som antas? Vill inte in där men gjorde misstaget att inte ta bort det.

Jag kan ta din plats
Citera
2009-08-04, 16:45
Bannlyst
Kan någon kolla mitt inlägg i den andra tråden som jag skrev (nyss) så jag slipper korsposta

Edit: andra höskoletråden
Citera
2009-08-04, 17:04
Medlem
Bullpillarens avatar
Fan, man sitter ju som på nålar här! Vore ju inte helt fel om man kunde få en officiell tid från studera.nu...
Citera
2009-08-04, 17:29
Medlem
Om man nu inte skulle komma in på det programmet man sökt. Hur funkar det med kurser i höst? Jag har inte sökt några... Men, rent generellt, skulle man kunna söka kurser nu i efterhand via studera.nu? (Efter urval 2) Eller blir det i så falla att ringa till lärosätet man vill plugga på?
Citera
2009-08-04, 17:37
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
om man inte kommer in på detta urvalet..
finns det fortfarande chans att man kmr in?

jag har gjort en sen anmälan och ligger typ sist i kön.

Ja, om det sker avhopp så fortsätter de flesta lärosäten med antagning.
Skillnaden då är att du inte ser på studera.nu att du är antagen, så lärosätena kontaktar dig via brev, mail eller telefon istället.
Citera
2009-08-04, 17:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loova86
Om man nu inte skulle komma in på det programmet man sökt. Hur funkar det med kurser i höst? Jag har inte sökt några... Men, rent generellt, skulle man kunna söka kurser nu i efterhand via studera.nu? (Efter urval 2) Eller blir det i så falla att ringa till lärosätet man vill plugga på?

Det är olika för olika lärosäten.
En del använder studera.nu all the way medans andra vill att man ska vända sig direkt dit om man anmäler sig sent.

Börja med att kolla på studera.nu.
Citera
2009-08-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Det är olika för olika lärosäten.
En del använder studera.nu all the way medans andra vill att man ska vända sig direkt dit om man anmäler sig sent.

Börja med att kolla på studera.nu.

Det var nästan det jag tänkte... Tack för snabbt svar!
Citera
2009-08-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullpillaren
Fan, man sitter ju som på nålar här! Vore ju inte helt fel om man kunde få en officiell tid från studera.nu...

Jag tror inte man ska vänta sig att studera.nu berättar något innan dom har laddat upp urvalet. I urval 1 så uppdaterade dom först sidan där det stod att urval 1 var gjort någon dag senare än den faktiska uppdateringen.
Citera
2009-08-04, 18:36
Medlem
JohnMiltons avatar
Oh fuck.. Var det imorgon det skulle vara klart? Var hundra på att det var 9 augusti.. Nu fick man magsår igen
Citera
2009-08-04, 19:05
Medlem
vad skönt!

Vad skönt att veta att det finns andra precis som jag som sitter och nervöst loggar in på studera stup i kvarten! haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in