Citat:
Ursprungligen postat av phanders
Alltså, aspx är ett scriptspråk som används för det mesta i syfte att bygga dynamiska hemsidor som hämtar information från en databas. Likt PHP. Visst är det Microsoft som utvecklar ASP men de låser inte språken till plattformen.
Ta adressen du angav (plus ett par andra som du säger), det skulle vara sjukt dåligt av dem att skriva ett script som kollar vilken plattform du kör och bara tillåta vissa. Det låter som världens mest befängda och idiotiska affärsidé.
Bör tilläggas att jag aldrig haft några som helst problem med några websidor under alla år jag kört Mac. Endast e-legitimationen som då saknade stöd för mac som plattform.
Vad står det när du försöker logga in? Får du samma felmeddelande? (förutsatt att du får något vill säga) Testat att skapa en temporär användare på datorn? Så det inte är rättigheterna i filsystemet som är boven.
Nae, jag kan sätta en balja rotmos på att det är något annat som spökar.
På den här specifika sidan kommer felmeddelandet "Fel vid sidhämtning"-meddelandet fram efter en bra stunds matande.
På andra sidor kan det vara allt ifrån att inget händer, eller att man hoppar tillbaka till första sidan, eller att det blir blankt i fältet.
Har förstått att det inte är något generellt mac-problem, men känns lite skumt att de enda av mina vänner som har problem är just mac-användare.
Testade att skapa en ny användare, men det hjälpte inte. Är väldigt frustrerande att behöva gå till biblioteket eller till en kompis för att kolla efter lägenheter, sommarjobb, eller bara surfa på sidor. Läser en distanskurs just nu också som har en portal som inte funkar för mig.
Några andra förslag på vad som kan vara fel?