2015-04-01, 15:23
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag såg den först som dvd-screener med uselt ljud och blev besviken. Men nu efter att ha sett den i HD med perfekt ljud så får jag säga att det är en väldigt spännande och välgjord film.
Såg den också först i dvdscr och blev då besviken.
Såg om den i 720 med bra ljud och trodde den skulle lyfta otroligt... men tyckte fan den aldrig gjorde det. Blev fortfarande sjukt besviken... även om det självklart blev en bättre film med bra bild etc...
Citera
2015-04-01, 15:34
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Hur kommer det sig att alla nedladdningsbara versioner av Interstellar har så dåligt ljud ? Så fort det blir höga ljudnivår så brusar det sönder
Detta gällde även 1080p IMAX som hade helt fantastik bild men det verkar som alla versioner har kasst ljud...
Citera
2015-04-01, 15:36
Bannlyst
Förstår inte varför folk inte tycker om filmen så mycket generellt sätt. Inte fan slår den Inception det håller jag med om. Men fortfarande är Interstellar en otroligt bra jävla film.
Citera
2015-04-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittBalle
Förstår inte varför folk inte tycker om filmen så mycket generellt sätt. Inte fan slår den Inception det håller jag med om. Men fortfarande är Interstellar en otroligt bra jävla film.
Interstellar har ju ett mycket mediokert manus. Nolan's regi höjer filmen så den ändå är ganska bra.
Citera
2015-04-01, 16:05
Medlem
Tycker att det var en kalasfilm trots att när jag ser tillbaka så tycker jag att väldigt stora delar av filmen som hade kunnat vara mer intressant skrivna eller bättre utförda.

Mellanlandningarna på vågplaneten och hela Matt Damon-sekevensen kändes som bortslösade scener, enbart inslängda för att få till lite spänning i mitten av filmen.
De hade kunnat göra något mycket mer intressant där.

Men det värsta va att Coopers återvändande till "framtiden" var ett stort antiklimax.
Det hade kunnat bli den mest gripande delen av filmen men kändes istället väldigt platt.
Återföreningen med gamla Murphy blev inte alls så känslomässigt involverande som den borde.
Kändes som de hade alldeles för lite att säga till varandra jämfört med vad de borde.

Scenerna på NASA och hela Antigravity-gåtan var inte heller sådär lysande utförda, man hade kunnat lägga upp det på ett annat vis så att tittaren hade blivit mer involverad.
Citera
2015-04-01, 19:27
Medlem
toalet031s avatar
Jag hoppas åtminstonde att bluray skivan har bra ljud
Citera
2015-04-01, 21:07
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Jag hoppas åtminstonde att bluray skivan har bra ljud
Dessutom har blu-ray en bonusdisc med 3 h extramaterial.

Jag har inte sett filmen, men gillar Nolan överlag. Jag hade ett presentkort på 150 kr och eftersom blu-ray kostade 179 kr blev det endast 29 kr ur min plånbok. Kan jag leva med.
Citera
2015-04-02, 01:40
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Jag har inte sett filmen, men gillar Nolan överlag. Jag hade ett presentkort på 150 kr och eftersom blu-ray kostade 179 kr blev det endast 29 kr ur min plånbok. Kan jag leva med.
Om du gillar Nolans andra filmer så kommer du med stor säkerhet gilla denna också
Citera
2015-04-02, 19:12
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Kostade 99:- på Elgiganten och MM
Citera
2015-04-03, 00:07
Medlem
Vad är det som Cooper förmedlar till Muprhy i hennes barnrum? Filmen slutar upp i att Murphy och Cooper återförenas i en cylindervärld som är i omlopp till Jupiter. Var det teknologin till att bygga denna farkost som Cooper förmedlade till Muprhy och som därigenom lyckades rädda jordens befolkning?

Ja alltså, vad fan är denna "kvantdata" som han med morsekod kommunicerar genom Murphys klocka?
Citera
2015-04-03, 00:11
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavshem
Vad är det som Cooper förmedlar till Muprhy i hennes barnrum? Filmen slutar upp i att Murphy och Cooper återförenas i en cylindervärld som är i omlopp till Jupiter. Var det teknologin till att bygga denna farkost som Cooper förmedlade till Muprhy och som därigenom lyckades rädda jordens befolkning?

Ja alltså, vad fan är denna "kvantdata" som han med morsekod kommunicerar genom Murphys klocka?

Singulariteten. Singulariteten är kärnan i ett svart hål och erbjuder en förklaring till gravitationens natur. TARS och Cooper samlade upp informationen från singulariteten, översatte den till Morse-kod och programmerade in den i Murphys klocka. Murphy använde den nyvunna förståelsen för gravitationen för att lösa Dr Brands tidigare olösliga ekvation vilket tillät rymdstationerna, som Murphy och Cooper befinner sig på i slutet, att lämna jorden.
Citera
2015-04-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Singulariteten. Singulariteten är kärnan i ett svart hål och erbjuder en förklaring till gravitationens natur. TARS och Cooper samlade upp informationen från singulariteten, översatte den till Morse-kod och programmerade in den i Murphys klocka. Murphy använde den nyvunna förståelsen för gravitationen för att lösa Dr Brands tidigare olösliga ekvation vilket tillät rymdstationerna, som Murphy och Cooper befinner sig på i slutet, att lämna jorden.

Okej, men på vilket sätt underlättar det att bygga en enorm farkost om man har data från en singularitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in