Citat:
Ursprungligen postat av HeroAddict
Blev tvångsöverflyttad på subuxone trots fungerande subutexpatient. Försökte tjata och hävda mig, men i Malmö är det ett sk "principbeslut" att alla måste byta, oavsett om du ska ställas in eller har haft sub ett tag. Orkade inte fightas med dem utan gav det en chans, men va fan, nåt är det ju som funkar sämre i subuxone?
Det tar inte lika bra, sitter inte lika länge, jag får abstinensgenombrott så gott som dagligen trots samma dos, huvudvärk och mer ångest? Och från läkarna hör man bara att det ska vara PRECIS samma sak som subutex. Är jag tokig, eller är subuxonet sämre? Nån som har erfarenhet av detta?
Jag lider verkligen med dig o kan lova dig att d inte e du som e tokig som tycker att Suboxonen inte funkar lika bra som Subutexen.
Jag var oxå väl inställd på Subutexen o skulle helt plötsligt oxå byta över till Suboxonen som alla andra o jag mådde verkligen oiss, fick abstinenssymptom, blev riktigt deprimerad, allting som jag kämpat för o byggt upp rasade på två veckor typ o jag klagade oxå till min läkare o som tur va så sa han att ja men då byter vi tillbaka till Subutex....o sen dess har jag fått ha kvar subutexen o allting funkar bra som det ska göra. Vet att det e många på kliniken jag går på som har samma upplevelse som du o jag så vi hittar inte på o jag vet att läkemedelsverket har haft en "hearing" där dom sätter rekomendationer för hur suboxone ska användas o där skriver dom att en klient som är väl insatt o fungerande på Subutex ska inte bytas över till Suboxone.
Så orkar du så kämpa på o jag tycker att du ska försöka byta över till kliniken som jag går på som ligger i staden breve din. Pm:a om du vill ha stöttning eller tips o hjälp....tycker det e för jävligt hur dom leker med folks liv när dom VET att vissa inte mår bra på Suboxone....du kan ju va allergisk mot citrus som finns i suboxonen t ex....eller allergisk mot naloxonen som dom säger ska försvinna ut ur kroppen på en halvtimme efter man smält sin tablett under tungan...e väl inte säkert d gör d på alla o tar du t ex 24 mg om dan som e tre tabletter så kanske kanske det tar ännu längre tid innan naloxonen går ut o tar man varje dag o fyller på oxå så tycker iaf jag att det känns självklart att det i vissa människors kroppar kan stanna kvar o göra att effekten av buprenorphinet inte kommer upp i sin fulla potential.