Då jag kollar på film så är bilden väldigt brusig och korning, det var den inte innan då jag hade pc, någon som vet vad som är fel? saknad av codec? Har installerat ett flertal olika uppspelningsprogram som vlc, mplayer och plex men problemet kvarstår.
Har även provat att dra ner upplösningen på skärmen då den för närvarande är på 1920x1080? alltså full hd, men ingen skillnad.
Det är inte bara dålig kvalitet på skärmen? VLC ska väl inte behöva några codecs heller.
Du kan inte ta ett screenshot?
Det är en apple cinema hd display 23, så borde inte vara något större fel på skärmen, då jag kollar på bilder eller använder program är det inga konstigheter, bara vid filmvisning.
Det är en apple cinema hd display 23, så borde inte vara något större fel på skärmen, då jag kollar på bilder eller använder program är det inga konstigheter, bara vid filmvisning.
Har även vänner som kollat och dem tycker desamma, provat sagan om ringen i hd ready 720p den är också kornig, iaf bakgrunden. Inget annat som kan va fel förutom mina höga krav?
edit: är det hd film du kollar på? trodde att du menade det när du skrev 1920x1080, alltså full hd...
Skärmupplösningen är på 1920x1080, dock har jag provat att kolla på 720p och vanliga xvid codade filmer, dem hade fin kontrast och svärta (samma filmer) på min förra dator. Dock nu när jag har bytt till mac så ser filmerna korniga ut i bakgrunden. Vet inte riktigt vad detta beror på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!