• 1
  • 2
2003-10-19, 09:13
Bannlyst
varför vill du inte använda såg? har du nån sorts pervers böjelse för föruttnelse eller?
Citera
2003-10-19, 11:58
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
varför vill du inte använda såg? har du nån sorts pervers böjelse för föruttnelse eller?
Förmodligen vill han inte gå in på grannens tomt och rocka loss med en Husqvarna.
Citera
2003-10-19, 12:22
Bannlyst
Ah, haha. Nu förstår jag... En slug rackare!

PS
Själv är man ju så gay att man kör med elmotorsåg.
Citera
2003-10-19, 15:55
Medlem
phreakdentas avatar
Undrar också varför du inte vill såga.
Citera
2003-10-19, 17:54
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master69
Borra ett hål och injeciera dieselolja. Trädet dör garanterat!!!

/////

Varför inte en mättad lösning av kopparsulfat eller natriumklorat (huvudingrediensen i ett gammalt välkänt ogräsmedel vid namn Klorex som fanns för många år sedan).
Citera
2003-10-19, 19:08
Medlem
Dylans avatar
Fälla träd är väl det enklaste som finns? Är inte helt säker på om du menade att du skulle in på grannens tomt och röja, och att du därför vill vara mer diskret, men är det ditt eget träd tar du väl bara fram motorsågen? Ta en titt på Skogsvårdsstyrelsens motorsågsskola om du är nybörjare - jag kan lova dig att du inte vill begå några misstag när du hanterar den... Ännu bättre är att anmäla sig till en kurs i SVO's regi - du hittar allt du behöver på http://www.svo.se/. Och vill du att trädet sen ska försvinna snabbt så eldar du ju för i h-e bara upp det i din vedpanna! För en sån har du väl?

Och angående Jean-Luc's inlägg: [EDIT: ...så sa jag alldeles för mycket! ]
Citera
2003-10-19, 19:50
Medlem
Det går att köpa pluggar som man slår in i stammen. Pluggarna dödar trädet och gatu och fastighetskontoret eller trädägaren blir skyldig att fälla trädet. .

Var väl för ngt år sedan den här metoden användes på Mosebacke på Söder då några boende önskade lite bättre utsikt över Stockholm...
Citera
2003-10-20, 07:02
Medlem
Thåströms avatar
Tackar för all fina råd. Det är en björk som jag vill har bort, den skymmer nämligen sikten för min parabol. Och trädet stå på kommunens tomt. Ska prova med diselolja och salt.
Citera
2003-10-20, 08:04
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thåström
Tackar för all fina råd. Det är en björk som jag vill har bort, den skymmer nämligen sikten för min parabol. Och trädet stå på kommunens tomt. Ska prova med diselolja och salt.

Välj ngt annat än diesel.

Behövs inte mycket för att sabba grundvattnet, och du kanske har egen brunn dessutom?

Inte miljömupp, men en enda liter diesel kan räcka för att du ska få vatten som smakar/luktar diesel en lång tid framöver om du har egen brunn och lite otur!
Citera
2003-10-20, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Välj ngt annat än diesel.

Behövs inte mycket för att sabba grundvattnet, och du kanske har egen brunn dessutom?

Inte miljömupp, men en enda liter diesel kan räcka för att du ska få vatten som smakar/luktar diesel en lång tid framöver om du har egen brunn och lite otur!

Håller med...spara på naturen och satsa på ngt annat. Rekomenderar plugg i trädstammen!
Citera
2003-10-30, 18:51
Medlem
mossoros avatar
Fälla träd!

Jobbar med trädfällning o beskärning.

Salt kan du glömma! Disel likaså!

Ringbarkning eller plugg är det bästa.

Pluggar finns på Lantmännen, och dessa är inte sekundärgiftiga.

Mvh Aboristen

Lätt att fälla träd? Jo visst. Men att fälla med precision, tja då snackar vi annat.
Citera
2003-11-01, 01:15
Medlem
Psykomans avatar
Ehh.. Att ringbarka den är dassigt, kan ta skitlång tid för den att dö, så har folk gjort här som inte gillar träd. En vacker dag var det en pojke som cyklade under ett av dessa träd och trädet rammlade ner och träffade pojken rakt i huvudet, han dog på fläcken, detta har faktiskt hänt 50 M från mitt hus. Min morsa hörde smällen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in