2009-04-12, 11:56
Medlem
Här kommer en liten rapport ifrån Borlänge.

Det talas allt som oftast om större städer i debatten, som tex. Södertälje, Malmö, Stockholm, Göteborg blahblah. En stad som jag tror har fallit lite i glömska, men som dessvärre håller på att bli årtusendets skithål är just Borlänge. Det finns förmodligen många här som någon gång varit i Borlänge, eller bor i närheten som kan komma med lite input.

För att förstå problemet med Borlänge så måste man veta att staden i grunden är en riktig industristad som alltid fått stå för att vara tråkig och stökig i jämförelse med grannen Falun och omkringliggande fina ställen som Leksand, Rättvik och Mora. Folk som kommer härifrån har en helt annan attityd. De är tuffa och rappa i käften å de´ grövsta. Man håller hårt i fotbollen, som är det enda possitiva i staden.

Borlänge är i princip uppbyggt med ett stort köpcentrum som kallas Kupolen, och sedan är det 10 minuters gång in till gamla centrum där det finns några uteställen. Runtomkring ligger diverse skithål som Tjärnaängar, Hagalund, Jakobsgårdarna, Bullermyren osv.

Bild på nya centrum...
http://gyrot.wibrand.se/wp-content/uploads/bilder/kupolen.gif

Vad som hänt de senaste 5 åren är en enorm invandring. Varför just Borlänge blivit skithålet har säkert att göra med det fina folket i Falun. Som det ser ut just nu så är det Burkhaklädsen på varannan kvinna. Invandrarungar som hänger utanför Macdonalds kupolen. Tjejerna är som en blandning av bönder och stadsbimbos, med det groteska resultat som följer. De kan helt sonica dra på sig ett par mjukisbrallor, stövlar, smink och grejer när de drar ut och visar upp sig. De har en enormt negativ självbild, nervärderande. De sätter sig helt enkelt i samma kategori som invandrarna. Detta faktum är inte invandrarna sena att utnyttja, och det hör absolut till vanligheterna att dessa kräk går runt med sina svennehoror. När ett sådant par väl har formats så formaktligen kräks man över hur tydligt de kämpar för att visa hur kaxiga de är tillsammans. Hon kan gå så långt som att färga håret svart för att visa hur "avundsjuk" hon är på invandrarnas utseende. Detta är dock bara ett spel i spelet för att legitimera sin egen antirasism. Hon ljuger för sig själv att hon är ihop med en snygging för att det ligger i tiden att vara ihop med blattar. Exempel på detta är "Darin" och "Kevin Borg". Som så jävla många gånger annars så handlar det 10000% om status för tjejerna. Du är ihop med en blatte = ligger i tiden = genererar status.

Vad är det som är så jävla speciellt med just Borlänge då menar han?
Jo, just det faktum att folk här är så himla lättpåverkade, outbildade och framförallt FÅ, gör att staden sedan länge är förlorad. Om jag inte har helt fel så bor det ca 40 000 invånare i staden, och då förstår man att den är ytterst känslig för invälvning. Många invandrare redan har svenskt medborgarskap och därför inte räknas med i statistiken invandrare. Här är problemen, om inte större, så iaf lika stora som i storstäderna. Med den tuffa mentalitet som stadsborna i Borlänge vuxit upp med, och den inneboende rasism som i många generationer frodats så är grabbarna verkligen inte nådiga när det kommer till konfrontation med invandrare. Detta har lett till att skolor vid vissa tillfällen fått stänga.

Andra tecken på kulturkrockarna i staden är fotbollslaget Dalkurd. Ett lag som numera hatas enormt mycket bland ortsborna. De har en attityd som får folk att spy rakt ut. De har spikat ihop ett gäng spelare med utländsk bakrund och gått som en raket genom de lätta divisionerna. Nu är de i samma division som stadens stolthet - Brage.

Min gissning är att Dalarna kan komma att bli det absolut största problemhålet inom en VÄDLIGT liten tidsrymd. Kanske 5år till så står vi här med värre problem än någon annan storstad.
2009-04-12, 12:03
Medlem
Lite av galenskaperna som får utlopp i Dalarna, men så fort det gäller Falun så locket på.

http://img25.imageshack.us/img25/6497/dsc00422m.jpg
2009-04-12, 12:33
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag tror inte att det här är något som är unikt för just Borlänge. Under mina resor runt om i Sverige så har jag stött på förvånansvärt många "hålor" där det stryker runt obehagliga blattegäng i varje hörn och där det sitter arbetslösa "flyktingar" på varenda kafé.

Det här är helt enkelt det nya mångkulturella Sverige som politikerna har bestämt att vi ska leva i.
2009-04-12, 13:10
Medlem
Santa Clauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag tror inte att det här är något som är unikt för just Borlänge. Under mina resor runt om i Sverige så har jag stött på förvånansvärt många "hålor" där det stryker runt obehagliga blattegäng i varje hörn och där det sitter arbetslösa "flyktingar" på varenda kafé.

Det här är helt enkelt det nya mångkulturella Sverige som politikerna har bestämt att vi ska leva i.

Mjo, så är det nog tyvärr. Kan dock bekräfta bilden av borlänge lite ialafall. Har några kompisar därifrån, som iof flyttat därifrån.

Men samma sak gäller ju i Vikmanshyttan och långshyttan i Hedemora. Båda är gamla industrisammhällen, där komunen "dumpat" avfallet...

Har väl vart rätt mycket bråk i Långshytan förut iallafall. Vet inte hur läget är där nu...
Men man blir ju nästan rädd när man ser bussen komma från v-hyttan. av 40 pers så är 35 svartingar.
2009-04-12, 13:11
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Visst är det så. Det spelar ingen roll om det är Borlänge, Trollhättan, Södertälje eller Tensta.

Om du vill slippa mångkulturen så måste du flytta dit där mångkulturförespråkarna själva bor. För där kan du ge dig fan på att det är nästintill rasrent.
2009-04-12, 13:13
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros

Tjejerna är som en blandning av bönder och stadsbimbos, med det groteska resultat som följer. De kan helt sonica dra på sig ett par mjukisbrallor, stövlar, smink och grejer när de drar ut och visar upp sig
.
Det där känner jag faktiskt igen. Enligt min mening finns det likartade drag hos killarna. De är lite av en blandning mellan bönder (traditionellt WT) och stadsdrägg (progressivt WT). De är väldigt skrikiga, ohyfsade och oambitiösa.

Man kan inte göra annat än att tycka synd om dem. De har trots allt växt upp i en riktig håla och har inte så mycket annat att göra än att drägga sig och dricka sprit.
2009-04-12, 13:51
Medlem
the_dude82s avatar
Helt klart finns det en samling krutdunkar i landet. Det blir intressant vad som sker när lågkonjunkturen slår med full kraft.
2009-04-12, 14:05
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
...massa text...

Hela ditt inlägg osar av traditionell svensk avundsjuka. Avundsjuka för att invandrarna får tjejer, avundsjuka för att det går bra för deras fotbollslag. Så då gör du det enda rätta, springer till Flashback och lipar av dig.

Vad är syftet med tråden?
2009-04-12, 14:06
Medlem
Keruacs avatar
Citat:

Så är det tyvärr.

Man mår nästan illa när man behöver bevittna eländet. I nästan varje liten "håla" så skall man behöva förpestas av blattegäng och hucklekärringar med fem sex ungar i släptåg.

Det nya mera spännande Sverige..
Det är som Donco skrev - Vill man slippa denna pesten så skall man söka sig dit där våra hycklande mångkulturälskare bor. Där är det oftast rasrent.

Det är nästan ofattbart hur mycket elände dessa landsförrädarna har ställt till med! Dessa landsförrädarna som i den heliga mångkulturens namn förpestar vårt Sverige ut till minsta lilla "håla".
Alla i Sverige skall till varje pris bli "berikad". Det har de självrättfärdiga politiskt korrekta tydligen gett sig fan på..

Så detta är tyvärr inget unikt för Borlänge.
2009-04-12, 14:08
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Hela ditt inlägg osar av traditionell svensk avundsjuka. Avundsjuka för att invandrarna får tjejer, avundsjuka för att det går bra för deras fotbollslag. Så då gör du det enda rätta, springer till Flashback och lipar av dig.

Vad är syftet med tråden?

Kan du inte läsa? TS redovisar hur I&I läget ser ut i Borlänge, vilket är mycket passande för I&I forumet.

Anledningen att TS redovisar läget i Borlänge, är enligt honom själv att det är en stad som har blivit förbisedd i I&I frågorna.

Jag hoppas att du förstår nu, 109740, annars rekommenderar jag ''Svenska för nybörjare''
2009-04-12, 14:08
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Om du vill slippa mångkulturen så måste du flytta dit där mångkulturförespråkarna själva bor. För där kan du ge dig fan på att det är nästintill rasrent.

Jupp. Det är lätt att propagera för mångkultur och "solidaritet" när man själv sitter i ett ariskt område och bara utsätts för skiten när man handlar lördagspizzan.

Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Helt klart finns det en samling krutdunkar i landet. Det blir intressant vad som sker när lågkonjunkturen slår med full kraft.

Väldigt intressant. Blattarna attackerar pensionärer och äldreboenden i Trollhättan, kastar sten på räddningstjänst, och startar upplopp i ghetton under en brinnande högkonjunktur. Efter några år av lågkonjunktur, indragna fritidsgårdar, sparkade batikhäxor, och (förhoppningsvis) sänkta bidrag så kommer de antagligen att bli ännu mer pest och belastning för en massa samhällen runt om i vårat land.
2009-04-12, 14:12
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Jupp. Det är lätt att propagera för mångkultur och "solidaritet" när man själv sitter i ett ariskt område och bara utsätts för skiten när man handlar lördagspizzan.

Väldigt intressant. Blattarna attackerar pensionärer och äldreboenden i Trollhättan, kastar sten på räddningstjänst, och startar upplopp i ghetton under en brinnande högkonjunktur. Efter några år av lågkonjunktur, indragna fritidsgårdar, sparkade batikhäxor, och (förhoppningsvis) sänkta bidrag så kommer de antagligen att bli ännu mer pest och belastning för en massa samhällen runt om i vårat land.

Jo allting tyder ju på det. Kanske, bara kanske, vågar man kanske också hoppas på att dum-svenne ska börja fundera över vart fan allt han betalat in i skatt tagit vägen, när jobb, volvo, villa och vovve förintas i depressionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in