2011-04-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydsvenskaAnna
juttan

Vi håller med dig. Det känns riktigt skönt att någon har det lite sämre än du.

Mäklarna ställer givetvis upp och intar denna sköna roll och allt för din skull.

Ha det nu så mysigt

Vänligen

Mediagranskarna

Oavsett om någon har det sämre än vad jag har det, vad har det med sydsvenskans artiklar om skattesmitare att göra? Tvärtom, jäkligt bra att atrikeln skrevs och att skattemyndigheten fick upp ögon på dessa skattesmitare som är ett jävla pack!
Och som Mishima skrev: upplagan har inte med antalet läsare att göra!
Citera
2011-04-04, 18:45
Medlem
mishimas avatar
Jag bryter tyvärr mot regel 0.08 om jag lägger upp artikeln här. Var ska jag lägga upp den?

Den cachade om fler vill läsa eller spara artikeln.
http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.se
Citera
2011-04-04, 19:16
Medlem
SydsvenskaAnnas avatar
Mishima

Det är tredje gången den läggs ut här, du har redan lagt ut den en gång innan.

Vi vill att du reagerar på det sätt du gör. Att forumet Daniel Sandström kändisskvaller ägs av nära och kära till Daniel Sandström och Sydsvenskan vet alla med lite kunskap om hur människor agerar. Varför skulle annars den ilskna reaktionen komma.

Verkar vara ett getingbo det här. gutten är arg som ett bi.

Vänligen

Mediagranskarna

ps

gutten nu får du minsann ta och dämpa dig lite, annars blundar vi när vi läser dina kommentar. Du får sitta längst bak så länge.
Citera
2011-04-04, 19:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Mishima

Vi vill att du reagerar på det sätt du gör. Att forumet Daniel Sandström kändisskvaller ägs av nära och kära till Daniel Sandström och Sydsvenskan vet alla med lite kunskap om hur människor agerar. Varför skulle annars den ilskna reaktionen komma.

Vänligen

Mediagranskarna

ps

gutten nu får du minsann ta och dämpa dig lite, annars blundar vi när vi läser dina kommentar. Du får sitta längst bak så länge.

Den enda relationen jag har till Sydis är som kund. Jag är inte särskilt ilsk. Jag tycker att detta är rätt roligt. Du har än så länge bjudit på en underhållande föreställning.

Företagen som nämns i artikeln är Torvald invest/Bostadsmäklarna i Malmö AB, Malmöhus Mäklarna, Property Fastighetskonsult, Jörnklev i Malmö AB, Christian Hellberg, Mäklarfirman Sunnanväder, Mäklare Duivens AB, Anders Hansson Fastighetsförmedling, Fem mäklare i Malmö AB, Östergården Fastighetsförmedling, Bülows Fastighetsförmedling AB, Plautus fastighetsbyrå, Mäklarfirman Paul Eriksson, Bodirekt Mäklarjouren i Sverige, Property Center Sweden, Equestrian Collect-A-Card Försäljnings AB, Bo-laget fastighetsförmedling & Kvadratmetern M2.

Alla dessa företag fuskade eller slarvade med skatten år 2003. Det står i en artikel som Sydsvenskan publicerade den 22:a januari 2007. Ni får gå till biblioteket för att läsa den för att mäklarna har efter påtryckningar fått tidningen att ta bort artikeln från nätet.
Citera
2011-04-04, 19:33
Medlem
SydsvenskaAnnas avatar
Va busigt vi har det

Vilket scoop

http://en.wikipedia.org/wiki/Scoop

Mishima du kommer att gå till historien som den nye Janne Josefsson

Whao....

Mediagranskarna

hi hi

du är rätt kul du oxo
Senast redigerad av SydsvenskaAnna 2011-04-04 kl. 19:38. Anledning: Förtydligande
Citera
2011-04-04, 19:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag bryter tyvärr mot regel 0.08 om jag lägger upp artikeln här. Var ska jag lägga upp den?

Den cachade om fler vill läsa eller spara artikeln.
http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.se

Ha, där fanns en firma som jag kände igen. Skojare. Tack för länken.
Citera
2011-04-04, 19:58
Medlem
SydsvenskaAnnas avatar
Kolla Daniel ligger på topp

Vilket antiklimax? Vi känner igen alla. Hjälp....

Gjorde ett sök på Daniel Sandström. Han får toppnoteringar på flera sökningar.

Vi beundrar faktiskt superrövaren. Han är vår idol.

Vi sätter in annonser till söndagsupplagan allihopa. Se upp

Mediagranskarna
Senast redigerad av SydsvenskaAnna 2011-04-04 kl. 20:09. Anledning: Förtydligande
Citera
2011-04-04, 22:17
Medlem
Citat:
Mishima

Vänligen

Mediagranskarna

ps

Så fel du har! Mig äger ingen och jag avskyr själv Sydsvenskan som inte kan hålla måttet trots enorma satsningar. Av den enkla anledningen prenumererar jag inte heller på blaskan och har inte för avsikt att göra det oavsett 50-kronors erbjudandet.
Nu var det väl så att det handlade om skattefuskande mäklare som det skrivits om, eller hur?
Vad har du emot att de har granskats och att artikeln fortfarande finns att söka på google?
Citera
2011-04-05, 09:29
Medlem
SydsvenskaAnnas avatar
juttan

Skönt att du lugnat dig lite.

Ingen intresserar sig för Daniel Sandström chefredaktör Sydsvenskan , såvida de ej har ett intresse. Gruppen som intresserar sig mest är de som har något att vinna eller förlora. Sannolikheten för detta når över 80 %.

Samma gäller för aktieforum, en bostadsrättsförenings årsredovisning, en fastighetsmäklare osv.

Låt oss säga att du äger aktier i Astra Zeneca. Då söker du information om detta bolag. Har du något att förlora på att kursen går ner, kommer du att göra inlägg med positiv karaktär. Skriver någon negativt, skriker du förmodligen ut din avsky över denne. Rasar kursen blir du tyst och försöker förtränga debaclet.

Det var det som hände när du ondgjorde dig över att någon inte betalade skatt 2003. Alla smartingarna vet detta. Den mindre smarte vet inte. Han fortsätter skrika och skjuta sidan om målet.

En rättegång är under uppsegling gällande Daniel Sandström. Förtal, förföljelse, trakasserier via googles sökmotor ligger på agendan. Rättegången handlar om en advokat som Daniel Sandström vägrar släppa greppet om.

Vi vill endast att Daniel Sandström skall berätta hur länge artikeln skall ligga ute samt berätta om hur stor täckning hans tidning har i ett fåtal bostadsrättsområden i Malmö.

Hans svar hittills är. 1. Jag vet inte hur länge artikeln skall publiceras i direkt svar via mail. 2. Vet inte vilken täckning Sydsvenskan har prenumerantmässigt i några få områden i Malmö, via Sydsvenskans analysavdelning.

Vi vet siffrorna i bostadsrättsområdena. Vi vet också att mäklarartikeln hänger ihop med den kommande rättegången mot Daniel Sandström.

Innehållet i artikeln gällande mäklarna är Ok. Sydsvenskan är en ok tidning att läsa om man får den gratis någon gång. Farligt blir när du läser den varje morgon. Då blir du programmerad till att tro att alla läser den på samma sätt. Likt ett dataprogram som du vänjer dig vid. Det blir jobbigt för dig att bryta mönstret.

Varje gång någon gör ett inlägg på denna sida kommer Daniel Sandström hoppa upp lite i söket via google.

Vi tackar dig därför för dina frågor. Du har just hjälpt oss att få upp Daniel Sandström lite högre i söket.

Vänligen

Mediagranskarna

Meddelande till Daniel Sandström.

Daniel Sandström, Chefredaktör, Sydsvenskan. Gå ut och berätta för dina läsare att du avser att förfölja fastighetsmäklarna resten av deras liv. Var inte en sån fegis. Kanske Sydsvenskan får nya tidningsprenumeranter den vägen. Vem vet?
Citera
2011-04-08, 12:24
Medlem
SydsvenskaAnnas avatar
Mishima

Vi har beslutat oss för att sluta göra inlägg via denna tråd. Vi tror inte på evig vedergällning. Det är det som gör människor civiliserade.

Vänligen

Mediagranskarna

Vissa övertramp kan ha gjorts som kanske bryter mot Flashbacks regler för publicering. För vår del är det ok att släcka denna ämnestråd och börja om.
Citera
2011-04-09, 11:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Synd, för det finns mycket att tycka om Sydsvenskan och deras inriktning och PK-fasoner. Men det har varit en intressant tråd, tack för den.
Citera
2012-11-16, 20:44
Moderator
Chantres avatar
Nu ska han sluta på Sydsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/om-sydsven...dstrom-slutar/

Frivilligt eller sparkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto