• 1
  • 2
2009-04-15, 19:04
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaxux
har använt denna till XP och då fungera den bra och var hyfsat lätt. Vet inte hur det är till vista men antar att det är i princip samma.

Japp den brukar fungera bra i Vista.
Citera
2009-04-15, 19:10
Medlem
Har samma problem på min dator,
glömt bort lösenordet till admin.
Kan fortfarande logga in på andra
användare men dom är mkt begränsade
då jag behöver admin lösenord för att
installera saker och dylikt. Hur fan ska jag
göra? Kan inte ladda ner nåt program för då måste jag ha lösenordet för att installera skiten
Citera
2009-04-15, 19:11
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagell
Har samma problem på min dator,
glömt bort lösenordet till admin.
Kan fortfarande logga in på andra
användare men dom är mkt begränsade
då jag behöver admin lösenord för att
installera saker och dylikt. Hur fan ska jag
göra? Kan inte ladda ner nåt program för då måste jag ha lösenordet för att installera skiten

Du laddar ner programmet som länkades, vilket är en ISO fil som du bränner på en CD/DVD och sen startar du om datorn med skivan i så tas lösenordet bort, inget behöver installeras!
Citera
2009-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
Du laddar ner programmet som länkades, vilket är en ISO fil som du bränner på en CD/DVD och sen startar du om datorn med skivan i så tas lösenordet bort, inget behöver installeras!

Jaha! Tackar så mkt

Fast då måste jag iofs installera ett brännarprogram, vilket jag inte kan
Citera
2009-04-15, 19:19
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagell
Jaha! Tackar så mkt

Fast då måste jag iofs installera ett brännarprogram, vilket jag inte kan

Då är det nog lättast att antingen hitta ett iso brännarprogram som inte kräver installation (Typ portable apps version) eller bränna skivan på en annan dator
Citera
2009-06-20, 12:50
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaxux
har använt denna till XP och då fungera den bra och var hyfsat lätt. Vet inte hur det är till vista men antar att det är i princip samma.

https://www.flashback.org/leave.php...Ftype%3Dlivecd

Tog ner den^^
Men exakt vilka filer skall brännas till cd för XP??
Står massa om Linux på filerna?
Citera
2009-06-20, 13:05
Medlem
Ireqoms avatar
Har du XP och kör original välkomst rutan när du startat datorn så kan du trycka på CTRL+ALT+DEL 3 gånger. så kommer den klassiska inloggnings rutan upp och där kan du skriva in användarnamnet "Administrator" Och lösenordet som du valde vid installation av XP om du minns det, oftast lämnar folk den rutan tom så prova att bara trycka på enter efter att du har skrivit in användarnamnet.

Sedan är det bara att gå in i kommando tolken (Start->kör->CMD) och skriva följande kommando.

Net user 'Namn på användaren du vill byta lösenord på' *

exempel:

Net user kalle *

Sedan kommer windows fråga om nytt lösenord under detta kommando och det är bara att skriva in det 2 gånger så är det klart.

en liten enkel utväg. Hoppas du minns ditt lösenord för administratorn som du valde under installation bara för att underlätta det hela

Hoppas detta var till något hjälp.
Citera
2009-06-20, 23:07
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Har du XP och kör original välkomst rutan när du startat datorn så kan du trycka på CTRL+ALT+DEL 3 gånger. så kommer den klassiska inloggnings rutan upp och där kan du skriva in användarnamnet "Administrator" Och lösenordet som du valde vid installation av XP om du minns det, oftast lämnar folk den rutan tom så prova att bara trycka på enter efter att du har skrivit in användarnamnet.

Sedan är det bara att gå in i kommando tolken (Start->kör->CMD) och skriva följande kommando.

Net user 'Namn på användaren du vill byta lösenord på' *

exempel:

Net user kalle *

Sedan kommer windows fråga om nytt lösenord under detta kommando och det är bara att skriva in det 2 gånger så är det klart.

en liten enkel utväg. Hoppas du minns ditt lösenord för administratorn som du valde under installation bara för att underlätta det hela

Hoppas detta var till något hjälp.

Tack för hjälpen
Men har ju inte lösenordet för admin så därför behöver jag bränna en bootskiva tydligen som jag inte vet vilka filer ja skall använda till
Citera
2009-06-20, 23:15
Bannlyst
Så man kan alltså göra det här till vilken dator som helst utan att ha såkallad säkerhet?
Vi säger att jag snor en dator och det är pass på den, kan jag komma in på datorn ändå bara jag har en ISO-fil som är bränd på en skiva? Så är det bootad från lösenord?

Isåfall är det knäppt.
Citera
2009-06-21, 02:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbull-
Så man kan alltså göra det här till vilken dator som helst utan att ha såkallad säkerhet?
Vi säger att jag snor en dator och det är pass på den, kan jag komma in på datorn ändå bara jag har en ISO-fil som är bränd på en skiva? Så är det bootad från lösenord?

Isåfall är det knäppt.

Har du verkligen läst hela tråden?
Windowslösen är som en låst dörr med nyckeln kvar i låset
Citera
2009-06-21, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Ovanstående är enklast.
Bara feta knappar att trycka på efter du har brännt ISO skivan och bootat
från
tror idioten inte vet hur man bränner in en iso fil heller för den delen..

edit: srrry men var bara tvungen o skriva idiot
Citera
2010-12-13, 09:12
Medlem
alkisvsfjortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Den här ISO'n är ännu enklare att köra för att återställa lösen:
http://sourceforge.net/projects/pcloginnow/

Funkar klockrent, samt enkel att använda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in