2009-04-11, 16:32
Bannlyst
Jag ska till tandläkaren inom kort och jag misstänker att det kommer kosta en jävla massa att laga käften på mig. Flera tänder har gått sönder och lagningar har släppt. Detta och tandläkarskräck som heter duga har gjort att jag skitit att kontakta en tandläkare.

Till på köpet så är jag arbetslös numera och jag har inga pengar att bekosta detta med. Kan man få all tandvård på avbetalning eller får man fixa finansiering själv eller hur fungerar det?
Citera
2009-04-11, 16:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hos min privata tandläkare kan man lägga upp en avbetalningsplan.
Jag gjorde själv detta för ett par år sedan då jag fick göra en stort ingrepp.Kalaset gick till runt 5000:- och där lades det upp en avbetalningsplan.

Hör annars med din tandläkare.Han eller hon bör veta detta
Citera
2009-04-11, 16:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Går du till folktandvården så kan man ta det på avbetalning utan att de gör någon som helst kreditupplysning eller liknande. Iallafall i Gävle. Det är dock ingen billig lösning, har för mig att jag fick betala 100 kronor i månaden i olika avgifter och liknande utöver själva avbetalningen.

Men å andra sidan så blir det ju aldrig billigare att vänta för länge med att gå till tandläkaren heller.
Citera
2009-04-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jag ska till tandläkaren inom kort och jag misstänker att det kommer kosta en jävla massa att laga käften på mig. Flera tänder har gått sönder och lagningar har släppt. Detta och tandläkarskräck som heter duga har gjort att jag skitit att kontakta en tandläkare.

Till på köpet så är jag arbetslös numera och jag har inga pengar att bekosta detta med. Kan man få all tandvård på avbetalning eller får man fixa finansiering själv eller hur fungerar det?
Lider du av extrem tandläkarskräck så kan du få tandvård till samma pris som sjukvård, dvs max 900 kr.

http://www.forsakringskassan.se/vardgivare/tandvard_samma_sjukvard/
Citera
2009-04-12, 00:21
Medlem
jag har tagit på avbetalning när dom opererade ut en visdomstand, gick på extra mycket eftersom jäkeln satt fast i käken.

Men kolla om det finns någon försäkring där du bor som du kan teckna för framtiden.

Vi har en försäkring, betalar 50 kr i månaden så får jag gratis tandvård. Dom gör en bedömning över hur bra tänder man har och beroende på det blir försäkringsbeloppet olika.

tycker det är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in