2010-04-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-
Sedan trodde jag att hattarna lämnat sin lokal på marieholmsgatan för LÄNGE LÄNGE sedan och har den nu mera på hisingen

Haha oj mybad.. Finns som sagt 2 avdelningar. Åkte på resa sist när Göteborgs avdelningen letade efter ny lokal och när jag kom tillbaka så besökte jag klubben på Hisingen. Hann inte med i svängarna där riktigt.
Citera
2010-05-07, 13:17
Medlem
har hört att dom är väl organiserade finns nu i olika städer romano gbg.och även i norge,ta nog inte lång tid,så finns domm i norden,dom finns över hela världen
Citera
2010-05-07, 15:23
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavo
har hört att dom är väl organiserade finns nu i olika städer romano gbg.och även i norge,ta nog inte lång tid,så finns domm i norden,dom finns över hela världen

Inte i Bangladesh...

Nej skämt o sido. De kan säkert etablera sig på andra ställen i Skandinavien... men hela världen, jag tvekar.
Citera
2010-05-08, 18:38
Avstängd
zebbe36s avatar
Jag tror att RR kan bli rikigt stora.
Dels så har dom många sk, tunga gubbar sen så finns det en sådan kultur att inte gola eller att släppa in sk, bonnar i gruppen. Så om dom bara får växa ifred ifrån dom eteblerade gängen, så tror jag att RR kan bli ett av dom största.
Citera
2010-05-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Jag tror att RR kan bli rikigt stora.
Dels så har dom många sk, tunga gubbar sen så finns det en sådan kultur att inte gola eller att släppa in sk, bonnar i gruppen. Så om dom bara får växa ifred ifrån dom eteblerade gängen, så tror jag att RR kan bli ett av dom största.

Tror inte att dem är så mkt intresserade av att varken ta över något eller bli störst. Dem vill vara ifred och umgås med varandra. Dem som e kriminella är redan det sedan barnsben.

http://www.romanogbg.dinstudio.se/
Senast redigerad av casiomannen 2010-05-11 kl. 08:18.
Citera
2010-05-13, 03:01
Medlem
Klart att dom kan bli stora, men det lär väl visa sig.

Och sen att man ska trycka ner och säga att "tattare" är skitiga och sämre än svenskar, vad fan är de för påhopp?

Dom har nog mer stil än dom flesta i denna tråden.

Sen att vissa skriver saker som dom inte har en aning om? Varför ens yttra sig ifrån början?
Citera
2010-05-20, 03:27
Medlem
Bätre eller sämre än vanliga svenskar vet jag inte om Resande Romano är.
Men där i mot såg jag 1 kille + en annan känd profil i göteborg med en liknande tröja ( namn ) på sig för ca 2 v sedan.
¤ Romano Support Göteborg ¤ stod det på hans tröja , och den hade han , HOLLYWOOD HOLM , på sig.

för är det en supporter grupp och det ingår sådana som Holm där så kan man disskutera hur roligt det skulle vara att Hamna i bråk med dom, och då tror jag dom kan växa med en sin supporter grupp, men jag undrar mest om detta ett eget Gäng?? eller om dom går under Resande Romano???

Citera
2010-05-20, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dirnan10
Bätre eller sämre än vanliga svenskar vet jag inte om Resande Romano är.
Men där i mot såg jag 1 kille + en annan känd profil i göteborg med en liknande tröja ( namn ) på sig för ca 2 v sedan.
¤ Romano Support Göteborg ¤ stod det på hans tröja , och den hade han , HOLLYWOOD HOLM , på sig.

för är det en supporter grupp och det ingår sådana som Holm där så kan man disskutera hur roligt det skulle vara att Hamna i bråk med dom, och då tror jag dom kan växa med en sin supporter grupp, men jag undrar mest om detta ett eget Gäng?? eller om dom går under Resande Romano???

Eftersom det står Romano Göteborg + Support,,,, självklart så går dom under Romano GBG....Dom är gryma,,,,härliga gubbar Ni får ha det gott gubbar,och att ni får växa stort,ni är undebara....
Senast redigerad av Mellanokla 2010-05-20 kl. 08:26.
Citera
2010-05-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanokla
Eftersom det står Romano Göteborg + Support,,,, självklart så går dom under Romano GBG....Dom är gryma,,,,härliga gubbar Ni får ha det gott gubbar,och att ni får växa stort,ni är undebara....

Ja jag håller med givetvis går dom under den stora Romano Göteborg. Logiskt sätt i alla fall.
men Hollywood Holm ... Det är Andreas Holm vi pratar om eller , den lille som är 1 m lång som är jävligt våldsbenägen! Han tillhör väll inte Romano Support Göteborg ? eller är detta en annan Holm. För annars tror jag verkligen Supporter delen är mer likt ett Kriminellt Gäng om han ingår där och det är klart dom kommer att växa stort då
Senast redigerad av Godsakerna 2010-05-20 kl. 13:39.
Citera
2010-05-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godsakerna
Ja jag håller med givetvis går dom under den stora Romano Göteborg. Logiskt sätt i alla fall.
men Hollywood Holm ... Det är Andreas Holm vi pratar om eller , den lille som är 1 m lång som är jävligt våldsbenägen! Han tillhör väll inte Romano Support Göteborg ? eller är detta en annan Holm. För annars tror jag verkligen Supporter delen är mer likt ett Kriminellt Gäng om han ingår där och det är klart dom kommer att växa stort då

Haha ... stort o stort på pappret möjligtvis. De finns ju överallt. behövs ingen klubb för att fatta det .. eller jo för vissa har polletten nog trillat ner. De har alltid mer eller mindre vart ett gäng. Hade man satt ett namn på gruppen på sjuttiotalet så hade de vart den absolut största grupperingen långt mkt större än många etablerade klubbar. Folk har aldrig bara förstått kopplingen mellan alla dårar.
Dock ett släkte som fick en utmärkande stämpel Magnusson .... i Norge Trondheijmarna.
Citera
2010-05-28, 02:02
Medlem
Jag är HOLLYWOOD och jag ser att mitt fina rykte sprider sig fort, det är som en rad svordomar som haglar,Men det bjuder jag så gärna på.

det är mycket spekulationer om vad jag tillhör och inte.
Men självklart är ROMANO GÖTEBORG fortet som man försvarar in i det sista!!!
------------------------------------------------------------------------------------------>
Senast redigerad av andreasholm 2010-05-28 kl. 02:13.
Citera
2010-06-15, 08:30
Medlem
SzkandaLs avatar
Kan ju säga så mycket som att jag e uppväxt med rätt många av dom.
det är en jävla skillnad på resande och zigenare.
de resande jag känner är svenskar 3-4-5 generationer bak i släkten och flesta ser lika blonda och snälla ut som en astrid lindgren unge.
flera resande är rätt rasistiska av sig också och röstar på SD... känner nog ingen resande som är polare med svarta lr romer
dessa killar har bra kontakt med BMC sedan länge och är inga småbusar direkt. familjenamn som är med är bland annat magn*****, nil****, ros**kv***, kran** osv.

varför man inte säger tattare är för det är skällsord som att kalla en svart för neger så man kallar dom resande. zigenare/romer och det är ett helt annat folkslag. resandefolket sköter sig oftast och knegar medan majoriteten av romerna.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in