Jag har länge haft musik som ett av mina stora intressen. Jag spelar gitarr, förhållandevis bra. Jag sjunger hyfsat och jag anser musik påverka mitt sinne mer än alkohol. Jag kan vara jävligt kreativ inom både ord och bildskapande. Jag kan uttrycka mina känslor och tankar i vilken form som helst, där textform är en av de starkaste.
Det kommer gärna kvällar, då och då, när jag sitter och klinkar gitarr och känner att "Fan, jag vill skriva en låt". Vissa gånger går det inte alls. Andra gånger hinner jag skriva en drös verser innan jag inser att texterna låter framkrystade och innehållslösa. Produkten låter som en rip-off på den mest klassiska "I'm walking down the street"-linen man kan tänka sig. Det låter töntigt och inte direkt personligt. Något som inte allt stämmer överens med hur jag vanligtvis skriver, där ärligheten tränger genom.
Min fråga är alltså, hur fan gör man? Vad ska man tänka på. Hur strukturerar man "rim" och hur gör man för att skriva så fritt från tankarna det bara går?
Jag känner att jag behöver guidning.
Tack på förhand,