2009-04-11, 10:37
Medlem
Tjenare.
Detta är nog andra/tredje tråden om min lillebror och hans irriterande bihåleinflamation.
Han har haft bihåleinflamation sen januari, för första gången vi var hos läkaren sa dom att det var ett virus som går bort på 1 vecka, sen blev det värre och värre.
Nu har han tagit massa mediciner osv, bara ngn av dom har hjälpt han lite.
Och senast vi var hos läkaren sa dom att han skulle vila o inte träna ngn sport (fotboll som han går i), men nu har han inte gjort det på strax 1 månad och han har missat gympa lektionerna i skolan p.ga detta, men han var och badade som jag nämnde i en annan tråd på påsklovet, och kan det vara en av anledningarna till att han fortfarande hostar?

Han hostar typ som det här : "eh eh...sen efter 30 min, ehh ehh" - hoppas ni förstår hur jag menar.
Han säger att det är jätte jobbigt och jag kan förstå att det är det om man har haft det i ca 3-4 månader. Men nu till frågan, vad fan ska han göra för att slippa hosta och bli av med skiten?
Läkaren har även sagt att han inte har ngt virus/bakterie kvar i blodet =) Men dom snackar säkert en massa b...!
Tacksam för svar =)
Citera
2009-04-11, 11:08
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tjenare.
Detta är nog andra/tredje tråden om min lillebror och hans irriterande bihåleinflamation.
Han har haft bihåleinflamation sen januari, för första gången vi var hos läkaren sa dom att det var ett virus som går bort på 1 vecka, sen blev det värre och värre.
Nu har han tagit massa mediciner osv, bara ngn av dom har hjälpt han lite.
Och senast vi var hos läkaren sa dom att han skulle vila o inte träna ngn sport (fotboll som han går i), men nu har han inte gjort det på strax 1 månad och han har missat gympa lektionerna i skolan p.ga detta, men han var och badade som jag nämnde i en annan tråd på påsklovet, och kan det vara en av anledningarna till att han fortfarande hostar?

Han hostar typ som det här : "eh eh...sen efter 30 min, ehh ehh" - hoppas ni förstår hur jag menar.
Han säger att det är jätte jobbigt och jag kan förstå att det är det om man har haft det i ca 3-4 månader. Men nu till frågan, vad fan ska han göra för att slippa hosta och bli av med skiten?
Läkaren har även sagt att han inte har ngt virus/bakterie kvar i blodet =) Men dom snackar säkert en massa b...!
Tacksam för svar =)

Du får väl vända dig till sjukvården och be om hjälp. Han kanske är på väg att utveckla astma - men vad vet jag
Citera
2009-04-11, 11:22
Medlem
Aha okej, tack så mycket..men astma?
Hur menar du med att utveckla astma? Jag har en liten hum om astma men hoppas det inte går över gränsen till astma...fyfan för det asså...
Citera
2009-04-11, 12:09
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Aha okej, tack så mycket..men astma?
Hur menar du med att utveckla astma? Jag har en liten hum om astma men hoppas det inte går över gränsen till astma...fyfan för det asså...

För det första så vill jag bara poängtera att jag inte jobbar inom sjukvården. Sedan så har jag ingen erfarenhet av barn och deras sjukdomar.

För det första så tycker inte jag att ngt hostande ngn gång i halvtimmen låter så farligt , barn är väl ofta hostiga. Men du känner din lillebror bäst och hör hur det låter och det är bra att vara på sin vakt.

Hosta eller långvarig hosta är ofta ett kännetecken för att man håller på att utveckla astma. Dessutom har jag läst att en inflammation i de övre luftvägarna ofta smittar sig till nedre luftvägarna . Därför så slog mig tanken att så kan vara fallet, alltså att ditt bror nu har en inflammation i de nedre luftvägarna

Om så är fallet så behöver ju din bror ngn kortisonspray för de nedre luftvägarna...Kan ju vara så att ditt barn också utvecklat ngn allergi.

Kontakta sjukvården och stå på dig....det är ju jobbigt för din stackars lillebror antar jag.

Hoppas att det löser sig snart!
Senast redigerad av indianhej 2009-04-11 kl. 12:17.
Citera
2009-04-11, 12:29
Medlem
Aha..tack för att du tog din tid att svara på min fråga och att du svara så utörligt, tack så jätte mycket.

Om det blir värre så ska jag ta med han till vårdcentralen och se vad dom kan göra och då får dom ta en näramre titt på det om det är en början till astma som du säger eller ej!
Tack återigen =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in