Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Aha okej, tack så mycket..men astma?
Hur menar du med att utveckla astma? Jag har en liten hum om astma men hoppas det inte går över gränsen till astma...fyfan för det asså...
För det första så vill jag bara poängtera att jag inte jobbar inom sjukvården. Sedan så har jag ingen erfarenhet av barn och deras sjukdomar.
För det första så tycker inte jag att ngt hostande ngn gång i halvtimmen låter så farligt , barn är väl ofta hostiga. Men du känner din lillebror bäst och hör hur det låter och det är bra att vara på sin vakt.
Hosta eller långvarig hosta är ofta ett kännetecken för att man håller på att utveckla astma. Dessutom har jag läst att en inflammation i de övre luftvägarna ofta smittar sig till nedre luftvägarna . Därför så slog mig tanken att så kan vara fallet, alltså att ditt bror nu har en inflammation i de nedre luftvägarna
Om så är fallet så behöver ju din bror ngn kortisonspray för de nedre luftvägarna...Kan ju vara så att ditt barn också utvecklat ngn allergi.
Kontakta sjukvården och stå på dig....det är ju jobbigt för din stackars lillebror antar jag.
Hoppas att det löser sig snart!