2003-10-17, 10:27
Bannlyst
Nån som har nåt recept på en kaka som skulle kunna inkludera såväl hasch som nån form av psilcybinsvamp. Det ska ju helst smaka någorlunda också - så jag antar att det behöver vara en riktigt hård och söt kaka, typ med sirap och nötter och pumpfrön och lite till? Sedan är det ju problemet som nån nämnde tidigare att de aktiva substanserna i svampen förstörs vid höga temperaturer, så det bör ju vara nån kaka som inte ska vara i ugnen så länge, alternativt nån form av "Knäck", typ en smet som får stelna
Citera
2003-10-24, 03:29
Medlem
Sånt här gillar jag =). Mer kakor åt folket.. har tyvärr dock inga bra recept. Kanske man kan hitta något bra recept där man bakar kakan i micron, om nu det bibehåller substanserna man vill åt?
Citera
2003-10-24, 09:42
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Nån som har nåt recept på en kaka som skulle kunna inkludera såväl hasch som nån form av psilcybinsvamp. Det ska ju helst smaka någorlunda också - så jag antar att det behöver vara en riktigt hård och söt kaka, typ med sirap och nötter och pumpfrön och lite till? Sedan är det ju problemet som nån nämnde tidigare att de aktiva substanserna i svampen förstörs vid höga temperaturer, så det bör ju vara nån kaka som inte ska vara i ugnen så länge, alternativt nån form av "Knäck", typ en smet som får stelna

Gör någon slags sockerkaka med valfri smak och gör sen en kristyr med hasch i och smeta över.

Så gjorde ett par vänner till mig i USA när de bjöd på fika

Det finns färdiga kristyrer som bara blandas med kallt vatten så då slipper du höga temperaturer.

Lycka till.
Citera
2003-11-03, 11:48
Medlem
Kristyr? Florsocker + vatten o. ev. lite äggvita om man vill ha det hårt.
Citera
2003-11-03, 23:29
Medlem
atzes avatar
recept på hashmuffins

jag gör muffinssmeten som vanligt.
håller det i formar.
sen tar jag en klick smör/margarin i en kastrull,
blandar ner hackad hach. typ en 5:a.
sen smälter man ihop det och häller i en liten klick
i varje form å blandar lite. sen in i ugnen.
sen käkar man en 4-5 st och sköljer ner med saft eller nåt annat gott.
det kan bli en lite "skum" smak. men man vänjer sig.

/@£$€
Citera
2003-11-04, 13:45
Medlem
tallepalles avatar
Helt vanlig sockerkaka är nice... (gärna mer choklad i) aka: Ganjapie
Citera
2003-11-07, 12:44
Bannlyst
Nu blev man ju lite sugen nästan
Citera
2004-02-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atze
jag gör muffinssmeten som vanligt.
håller det i formar.
sen tar jag en klick smör/margarin i en kastrull,
blandar ner hackad hach. typ en 5:a.
sen smälter man ihop det och häller i en liten klick
i varje form å blandar lite. sen in i ugnen.
sen käkar man en 4-5 st och sköljer ner med saft eller nåt annat gott.
det kan bli en lite "skum" smak. men man vänjer sig.

/@£$€
nu e inte jag så jättehaj på sånt här.. men försvinner inte dem 'roliga ämnena" ifall man gör sådär!?
Citera
2004-03-01, 23:11
Medlem
DevilDists avatar
Men nu är det här ju ändå "svamp"-delen på forumet Så hur vore det med ett recept som innehöll svamp?
Citera
2004-03-01, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Men nu är det här ju ändå "svamp"-delen på forumet Så hur vore det med ett recept som innehöll svamp?
psicolysin eller hur d stavas försämras avsevärt vid temperaturer över 60grader celcius, så då blir det t o käka kall pizza.
Citera
2004-03-01, 23:29
Medlem
DevilDists avatar
Då kanske man kan ha det i en sallad - med mycket fet dressing till för det kan väl ändå inte sabba nått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in