Svårt att svara på din frågeställning egentligen. Det finns så många faktorer som spelar in vad gäller leggkontroll, brukar inte vara något specifikt ställe som skiter i det, utan olika omständigheter som gör att man kan komma in utan att visa legg.
Själv har jag sluppit legga på ställen som theodoras, starbar, biljardpalatset, harry b james, gröne jägarn, nivå 22, fridays, blue moon bar + diverse sunkhak (utöver de som redan nämnts) samtidigt som jag ser så in i helvete ung ut att jag nästan alltid får visa legg (och gjort så på just nämnda ställen), ibland 1 gång hos vakten, 1 gång till hos vakt där inne och slutligen hos bartendern!
De gånger jag
inte behövt visa legg har det antingen varit för:
1). Vakt/bartender/ägare eller dylikt har känt igen mig (inte så kul att vara stammis på flera av Stockholms sunkigaste sunkhak vid blott 20

)
2). Jag har varit propert klädd och i propert sällskap.
3). Någon annan tillfällighet har spelat in, t.ex. ljudtekniker som släppt in en eller något annat som har fångat vaktens uppmärksamhet, ett bråk längre bort eller dylikt.
Mitt tips är att klä upp sig lite och göra allt för att försöka se äldre ut. Sedan måste även attityden matcha klädseln, just attityden är nog viktigast! De flesta dörrvakter kan lukta sig till en minderårig! Att vara i kvinnligt sällskap, gärna flera, är inte heller fel om man vill ta sig in någonstans.
Sedan kan man ju på de flesta ställen smita in bland rökarna utanför krogen och på så sätt ta sig in utan att överhuvudtaget behöva konfrontera vakterna (finns dock självklart en risk med att smita in).