2009-04-11, 02:14
Medlem
HammarbyIFs avatar
Goddag!
Nu är det så att det för närvarande finns somliga i min bekantskapskrets som är
under 18 år gamla. (Jag är 19) Svar på nedanstående frågeställning skulle värdesättas något oerhört...

Finns det några uteställen alternativt sunkhak/pubar i Stockholm, på Södermalm som kan besökas utan rädsla för någon legitimations kontroll och utan några som helst frågor om ålder vid beställning?

Med vänliga hälsningar!
Citera
2009-04-11, 02:16
Bannlyst
Viper Room har jag aldrig blivit leggad på 2-4 gånger, dock sunkigt ställe :S
Citera
2009-04-11, 02:29
Medlem
Wokhouse på Regeringsgatan är inte så hårda på leg. Dock är det en liten restaurang så den funkar bara om man vill dricka och inte om man är sugen på att festa modell nattklubb.
Nada på söder är en bar som är rätt mysig och där det inte brukar stå någon vakt i dörren så det kanske skulle kunna funka för er. Sen är det bara att du är den som fixar drickat i baren.
Citera
2009-04-11, 02:38
Bannlyst
Allt handlar väl ändå om hur gamla du/ni ser ut, ser ni ut som 12 åringar så lär ni bli leggade överallt osv. Sen kan det fungera om man är en grupp, att dom som är 18+ går först. Jag har märkt att rätt ofta blir bara första, andra och kanske tredje leggade

och resten får gå in utan att visa något då vakten/liknande tror alla är +18 år. Inget stensäkert tips, men det är väl bara besöka några krogar/ställen som säljer alkohol och testa, det är inte olagligt att försöka
Citera
2009-04-11, 18:23
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Sluppit legga på Söderhof ett antal ggr.
Citera
2009-04-12, 03:28
Medlem
HammarbyIFs avatar
Evig tacksamhet till er som delar sina personliga erfarenheter, det uppskattas mycket! Hoppas på att det kommer in ytterligare tips nu bara.
mvh...
Citera
2009-04-12, 03:34
Bannlyst
Club mango på sveavägen är inte petnoga
Viperroom kollar aldrig
Hirschenkeller kollar men låter alla över 18 slinka igenom (även om de påstår att 25 är åldersgränsen)
Citera
2009-04-13, 23:40
Medlem
kavajmongots avatar
Knast på Upplandsgatan, precis vid Norra Bantorget har jag aldrig sett ha en vakt. Har blivit leggad en gång i baren när dom var nyöppnade.
Citera
2009-04-14, 00:55
Medlem
Gah. Finns inget renodlat ställe där vem som helst kan gå in utan att legga, det beror på så många olika faktorer och från person till person. Speciellt på hur den som är minderårig ser ut. Spara skägget och var självsäker. Hur jävla svårt är det att låna någon kompis leg som är hyfsat lik? Finns alltid någon! Jag hade tre stycken t.o.m. Min erfarenhet är att de är "sämre på leg" på de ställena där åldergränsen är högre om ni ska ut och klubba. Som sjuttonåring slank jag in på StureComp./Amba/Laroy utan att legga även om jag hade backupen i fickan. Tvärtom vad andra säger, hårdast på leg har dom varit på 18+ ställena, speciellt Hirschen.

Men jag ska ge dig ett tips på vad jag hört; Vassa Eggen. Precis bakom Stureplan. Hört från många olika kompisar att man slipper legga där.

Eller så kör ni en fuling att någon köper två öl och ger en till polaren om ni bara ska sitta på en vanlig krog där alla får komma in.
Citera
2009-04-15, 10:50
Medlem
plas avatar
http://www.sthlmbynight.se/
Citera
2009-04-16, 15:03
Medlem
namgrebs avatar
Svårt att svara på din frågeställning egentligen. Det finns så många faktorer som spelar in vad gäller leggkontroll, brukar inte vara något specifikt ställe som skiter i det, utan olika omständigheter som gör att man kan komma in utan att visa legg.

Själv har jag sluppit legga på ställen som theodoras, starbar, biljardpalatset, harry b james, gröne jägarn, nivå 22, fridays, blue moon bar + diverse sunkhak (utöver de som redan nämnts) samtidigt som jag ser så in i helvete ung ut att jag nästan alltid får visa legg (och gjort så på just nämnda ställen), ibland 1 gång hos vakten, 1 gång till hos vakt där inne och slutligen hos bartendern!

De gånger jag inte behövt visa legg har det antingen varit för:

1). Vakt/bartender/ägare eller dylikt har känt igen mig (inte så kul att vara stammis på flera av Stockholms sunkigaste sunkhak vid blott 20 )

2). Jag har varit propert klädd och i propert sällskap.

3). Någon annan tillfällighet har spelat in, t.ex. ljudtekniker som släppt in en eller något annat som har fångat vaktens uppmärksamhet, ett bråk längre bort eller dylikt.

Mitt tips är att klä upp sig lite och göra allt för att försöka se äldre ut. Sedan måste även attityden matcha klädseln, just attityden är nog viktigast! De flesta dörrvakter kan lukta sig till en minderårig! Att vara i kvinnligt sällskap, gärna flera, är inte heller fel om man vill ta sig in någonstans.

Sedan kan man ju på de flesta ställen smita in bland rökarna utanför krogen och på så sätt ta sig in utan att överhuvudtaget behöva konfrontera vakterna (finns dock självklart en risk med att smita in).
Citera
2009-04-16, 15:11
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Jag tror inte ni kommer komma in, speciellt inte om det är du och flera andra som är yngre, och ser yngre ut.
Även om du står först i kön och ser äldst ut kommer de att se alla knattar du har med dig och neka dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in