• 2
  • 3
2009-04-20, 05:45
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Varför inte ringa psykakuten och säga det som du skrev här precis?

Mycket bra förslag. Hur många, på psyket, hel/halvljuger inte om vikten av sina problem i risk för att kanske bara få något starkare än alvedon... Bara för att du är patient betyder ju inte att du är omyndigförklarad, om jag säger så.
Citera
2009-04-20, 05:52
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
För övrigt ser jag ingen större skillnad mellan att ta droger för att slippa må dåligt eller för att kunna må bra.

Såvida man inte kan finna något meningsfullt att göra av sin tillvaro, menar du... ju egentligen. Själv har jag så taskiga leder att jag knappt tar mig upp ur sängen vissa mornar, men en god vän kom nyss hem från en resa till Peru. Ärligen, från mitt hjärta och utan att urskuldra mitt eget bruk, knarka är ett tragiskt sätt att slippa ifrån att känna, uppleva, saker på riktigt. Av alla användare av diverse olagliga substanser... skulle jag tro att de flesta tar för att det är bekvämt i soffan och uppleva en stunds eufori.

Lär väl få skit för detta i morgon, men men............
Senast redigerad av Pinkskin 2009-04-20 kl. 05:56.
Citera
2009-04-20, 08:29
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Såvida man inte kan finna något meningsfullt att göra av sin tillvaro, menar du... ju egentligen. Själv har jag så taskiga leder att jag knappt tar mig upp ur sängen vissa mornar, men en god vän kom nyss hem från en resa till Peru. Ärligen, från mitt hjärta och utan att urskuldra mitt eget bruk, knarka är ett tragiskt sätt att slippa ifrån att känna, uppleva, saker på riktigt. Av alla användare av diverse olagliga substanser... skulle jag tro att de flesta tar för att det är bekvämt i soffan och uppleva en stunds eufori.

Lär väl få skit för detta i morgon, men men............

Nja, slippa ifrån att känna och uppleva obehagliga saker på riktigt. Det är ju inte som att man lägger pengar på droger för att slippa åka till Peru, vilket ditt inlägg gav intryck av. Helt klart är det bekvämt att knarka i soffan (när man kan sitta stilla utan att rycka och tugga) och visst försöker man uppleva en stunds eufori, men det lyckas ju inte så bra.

Edit: jag tar faktiskt droger för att finna någonting meningsfullt att göra av min tillvaro, eller snarare för att finna någonting jag gör i min tillvaro meningsfullt.
Senast redigerad av Arkomann 2009-04-20 kl. 08:34.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in