2009-04-10, 22:42
Medlem
Grumbledocks avatar
Installerade nya drivrutiner till grafikkortet (inbyggt Intel G965) med version 6.14.10.4943. Efter att ha installerat uppdateringen så kunde inga spel visas i helskärm även om de är inställda att visas i helskärm.
Spelen visas i en liten letterbox som är ca 600x800 (?) medan resten av skärmen blir svart. När jag försöker installera nya drivrutiner (v 14.3) så står det att systemet inte uppfyller minimikraven för installationen?!

Försökte ta en bild (printscreen) av ett spel för att visa hur det ser ut men det fungerade ej. Bilden visade spelet med inverterade färger och en massa andra fel men rutan syntes ej. Vad ska jag göra?
Citera
2009-04-10, 22:44
Medlem
Trollunges avatar
Gå tillbaka till dom gamla drivrutinerna tills det kommer en ny version?
Citera
2009-04-10, 23:12
Medlem
Grumbledocks avatar
Har lyckats installera nya drivrutiner via Intels hemsida men tyvärr så kvarstår problemet. Hittar ej skivan med originaldrivrutinerna, men av allt att döma så är det nån inställning som bråkar... När datorn botar visas också allt i mindre format (fyller ej skärmen) men windows och 64-emulatorn kan köra helskärm.
Har ingen aning om vilken inställning som behöver ändras, men det verkar bero på att datorn antingen inte sträcker bilden som den ska eller inte visar upplösningen korrekt ?
Citera
2009-04-10, 23:16
Medlem
Trollunges avatar
Vissa äldre skärmar visar lägre upplösning som du beskriver.
Verkar lite långsökt men har du testat att sträcka ut bilen med inställningarna som finns fysiskt på skärmen?
Citera
2011-10-27, 15:28
Medlem
Jag har en önskan att få precis det som besvärar TS.
Min skärm är 27", och bordet den står på är för "kort" vilket gör det svårt att spela, ex. BF3. Jag kommer för nära...

Går det i ngn ini fil för respektive spel att ställa in detta?
Spel det gäller är tex BF3, RAGE, Deus Ex, Valves titlar mm.

Dator Imac 27
Windows 7

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in