• 1
  • 2
2009-04-10, 17:29
Medlem
Glassplitters avatar
Hej alla Flashbackare!

Idag har min mamma köpt en Macbook på Pccity och det var deras demo exemplar som alltså redan har en användare.
Och säljaren sa att hon skulle ta bort användaren och allt sånt, men nu när vi öppnade upp locket på den så står det att : Du måste autentisera för att låsa upp skärmen. Mac OS x kräver att du skriver ditt lösenord.

Vi har prövat att ringt support men dom har stängt just nu och hon vill så gärna få igång den.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-04-10, 17:39
Medlem
jag är inte så duktig på mac OS datorer men jag skulle kontakta pccity eller formatera om datorn. Kanske försöka cracka upp lösenordet är ett alternativ, lycka till
Citera
2009-04-10, 17:42
Medlem
GzGurrzs avatar
Vad kostade datorn?
Citera
2009-04-10, 17:44
Medlem
Glassplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __087
jag är inte så duktig på mac OS datorer men jag skulle kontakta pccity eller formatera om datorn. Kanske försöka cracka upp lösenordet är ett alternativ, lycka till

Joo vi har försökt att kontakta dom men dom har som sagt stängt idag och imorgon, och morsan vill få igång den.

Vi prövade att sätta i en installations skiva men inget hände.
Citera
2009-04-10, 17:45
Medlem
Glassplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Vad kostade datorn?

vad spelar det för roll? men om du så gärna vill veta så kostade den 7.992kr
Citera
2009-04-10, 17:47
Medlem
aa ok, bootar den från CD/DVD enheten? kan nog bli att formatera om datorn tyvärr
Citera
2009-04-10, 17:50
Medlem
Glassplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __087
aa ok, bootar den från CD/DVD enheten? kan nog bli att formatera om datorn tyvärr

jo men det var ju det som jag försökte med, jag stoppade in skivan i cd läsaren med inget hände.

eller pratar vi om två olika saker?
Citera
Medlem
Buddmeisters avatar
http://ph.answers.yahoo.com/question...8171538AAzSX2W
Citera
Medlem
Hispers avatar
Boota från installationsskivan, formatera om hårddisken och intstallera allt från början.
Citera
2009-04-10, 17:52
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Boota från installationsskivan, formatera om hårddisken och intstallera allt från början.

jepp, det funkar.
Citera
2009-04-10, 17:53
Medlem
du får nog gå in i bios och ändra detta, när den är inställd att boota från CD/DVD startar du om datorn med skiva i och "trycker på valfri tangent för att fortsätta" när dom ber om det
Citera
2009-04-10, 17:55
Medlem
Glassplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

Så om jag har dig förstått dig rätt så ska jag stoppa in skivan nu när datorn är igång och sen stänga av den och sen sätta på den så ska den installeras om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in