Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-01, 21:55
  #253
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer kanske återigen att bli dömd till "vård".

Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nu har han varit i farten igen, dock inte mord denna gång...

https://expo.se/2021/03/man-d%C3%B6m...%C3%A5-hvb-hem

...bränna ner ett behandlingshem samtidigt som man skanderar Sieg heil, han behöver nog vård ett par år till.

Att bränna ner det HVB hem där han själv bor säger mycket.

Han har nu "vårdats" sedan det andra mordet och han kommer nog att återigen dömas till fortsatt "vård". Denna kommer nog att pågå ett bra tag även om han är oemottaglig för vård.
Citera
2021-04-03, 04:24
  #254
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Hur är det med Leif Axmyr? Är inte han dömd för mord innan eller dråp kanske? (Dråp och mord, är ingen större skillnad egentligen).

Myran är död 🕊
Citera
2021-04-06, 19:25
  #255
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dubbelmördaren Karl Gustaf Danielsson.

(FB) Sörmland 1912 och 1922 - En mördares verk
Citera
2021-04-06, 19:33
  #256
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Han satt ju inne typ 35 år efter han bryit in sig någon lägenhet.
Pga av svartsjuka tror jag. Och slog ihjäl båda två brutalt.
Blev släppt men tror han dog två år senare.

Han mördade ju nån politikerson. Jag tror det var därför han fick sitta inne så extremt länge faktiskt.
Nån politikerjeppe kanske drog i några trådar som gjorde att hans benådning drog ut på tiden.
Citera
2021-04-07, 16:43
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Han mördade ju nån politikerson. Jag tror det var därför han fick sitta inne så extremt länge faktiskt.
Nån politikerjeppe kanske drog i några trådar som gjorde att hans benådning drog ut på tiden.
Ja, var väl rekord nästan? Runt 35 år. Det är ju skillnad på folk och folk. När det gäller lagen även om vissa hävdar motsatsen.
Citera
2021-04-07, 20:26
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Han mördade ju nån politikerson. Jag tror det var därför han fick sitta inne så extremt länge faktiskt.
Nån politikerjeppe kanske drog i några trådar som gjorde att hans benådning drog ut på tiden.

Nja, känns lite kul att tänka så men det är svårt att bortse ifrån att Axmyr misskötte sig extremt mycket i fängelset. Organiserade sig i fängelegäng, misshandlade folk och var allmän rövare i princip nästan fram till dom sista åren.
Citera
2021-04-11, 09:14
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Satt inte Seppo för en riktigt grov misshandel mellan morden också?
Jo han satt väl ett par år eller så för en som du säger riktigt grov misshandel.
Citera
2023-10-11, 01:15
  #260
Medlem
Seppo är min gamla styvfar om ni vill ha info skriv morsan får fortfarande julkort 🤐
Citera
2023-10-11, 01:16
  #261
Medlem
Toma$ $tridsberg bullen myggan? Nån info?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback