Tack för alla svar, allihopa. Får ta och titta lite på Cesars program då. Det där med "spraya vatten tricket" har jag testat utan något positivt resultat. Men där emot inte det att lära honom "skall" och sedan tyst. Kanske ska göra det?
Detta blir bara mer och mer påfrestande för var dag som går. Jag motionerar honom minst 2-5km rundor 4ggr dagligen och försöker leka och ha roligt med honom för att bygga upp en bra relation. Men han verkar ha svårt att förstå att det är jag som är hans ledare. Någon rekomendation till det? Vad kan jag göra?
Han har attityds problem gentemot andra hundar och blir väldigt skällig när besökare hälsar på.
Anledningen till att han skäller verkar varierande. Ibland söker han bara uppmärksamhet. T.ex. när man ska sova. Och ibland verkar han tro att det är någon "lek". Jag markerar tydligt att det han gör ÄR fel, men har verkar inte förstå.
Usch, detta får mig som matte må väldigt dålig då jag känner mig misslyckad i hans uppfostran. Vill få bort problemet så fort som möjligt, men osäker på hur, då jag aldrig stött på detta problem med andra hundar.
Tack för alla svar, åter igen. MVH N