2009-04-09, 19:02
Medlem
Det är svårt att beskriva exakt vad jag söker, det är lite komplext att beskriva en hel grupp krogbesökare och en stämning på krogen, men jag gör ett försök i alla fall.

Ni som har bra koll på krogarna i stockholm, jag undrar en särskild slags krog.

Det är väl ett särskilt klientel på besökarna och stämningen jag söker.

Jag gillar när kroggästerna är hyggligt intelligenta, avspända, schåsfria. Personer som är öppna pratglada mm. Relaxad men positiv stämning, inte för mycket arbetarklass och inte för mycket överklass, inte posh och prestigefyllt.

Jag vill inte heller att det ska bli för "lagom" och tamt...

Har ni några tips på ställen i stockholm?
Citera
2009-04-09, 19:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag går inte ut alltför ofta, men det stället där man kan snacka med överlägset mest folk som man inte känner är Riche. Mycket blandat folk men ingen arbetarklass. Olika åldrar och olika branscher och inte alltför skitnödig stämning, dock trångt som fan ibland, tyvärr.
Citera
2009-04-09, 19:24
Medlem
direktorens avatar
Jag kan tipsa om ett ställe som heter Spy Bar och ligger vid stureplan. Var väldigt populärt på 90-talet men nu ere Nya Nya Spy Bar och är väldigt mkt bättre. Mer intimt osv. Lycka till
Citera
2009-04-17, 19:02
Medlem
Jag behöver fler tips!

På söder, birkastan mfl platser. Kom igen nu ni som har koll.
Citera
2009-04-17, 20:03
Medlem
Moonwalks avatar
Marie Laveau på Hornsgatan är stället du söker, min vän. Oftast rätt avslappnad stämning på övervåningen och med lite tur en del skönt folk att prata med. Blir man sen "för kanon för konversation" kan man alltid dra ner till dansgolvet (ett av stans bästa) framåt småtimmarna.

ML passar dock inte alla. Har polare som älskar det och polare som tycker det är rätt skabbigt. Gå dit och bilda dig din egen uppfattning.
Citera
2009-04-17, 20:28
Medlem
Slints avatar
Ljunggrens på götgatsbacken verkar ganska soft. har bara varit där 3-4 gånger, så jag har inte riktigt koll på hur det är där, men har fått intrycket att det är ganska soft. dock kanske lite för många ekonomer eller nåt sånt.
Citera
2009-04-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonwalk
Marie Laveau på Hornsgatan är stället du söker, min vän. Oftast rätt avslappnad stämning på övervåningen och med lite tur en del skönt folk att prata med. Blir man sen "för kanon för konversation" kan man alltid dra ner till dansgolvet (ett av stans bästa) framåt småtimmarna.

ML passar dock inte alla. Har polare som älskar det och polare som tycker det är rätt skabbigt. Gå dit och bilda dig din egen uppfattning.
Får ju inte glömma Bangers n Mash som hålls med jämna mellanrum i Marie Laveaus lokaler. Grym klubb!

Annars låter Riche som ett hett tips till TS, eller Kvarnen, där är det avspänt men inte speciellt intelligent..
Citera
2009-04-18, 02:00
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillugglan
Det är svårt att beskriva exakt vad jag söker, det är lite komplext att beskriva en hel grupp krogbesökare och en stämning på krogen, men jag gör ett försök i alla fall.

Ni som har bra koll på krogarna i stockholm, jag undrar en särskild slags krog.

Det är väl ett särskilt klientel på besökarna och stämningen jag söker.

Jag gillar när kroggästerna är hyggligt intelligenta, avspända, schåsfria. Personer som är öppna pratglada mm. Relaxad men positiv stämning, inte för mycket arbetarklass och inte för mycket överklass, inte posh och prestigefyllt.

Jag vill inte heller att det ska bli för "lagom" och tamt...

Har ni några tips på ställen i stockholm?

Spy bar, vid Stureplan
Citera
2009-04-18, 02:02
Medlem
Psyko Dads avatar
Marie L som ngn sa är soft & där kan nog de flesta trivas.
Citera
2009-04-18, 17:12
Medlem
Hur länge har Marie Laveau öppet på helgerna?

Visst spelas det mycket Techno/Minimal och olika former av House där?
Citera
2009-04-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPQR12
Hur länge har Marie Laveau öppet på helgerna?

Visst spelas det mycket Techno/Minimal och olika former av House där?

Det stänger 3 fredag/lördag.

Mycket vet jag inte, KKK (Kornél Kovács klubb) spelar techno, men det är bara en gång i månaden. Bäst är ju att kolla upp det innan, så du inte hamnar på något indiedisco.

Fö. tycker jag klubblokalen är en av dom bästa, kommersiella, i stan.
Citera
2009-04-21, 12:43
Bannlyst
Marie Laveau alt. Hotellet (Östermalm) om du söker efter Krog & Bar (alt. Lounge). Rätt avslappnad stämning+trevlig klientel, utan att det är för posh. Och då är jag ändå rätt anti-Östermalm tbh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in