2009-04-12, 00:32
Medlem
Tjohildas avatar
Å vilken härlig tråd! Grattis till missarna!
Citera
2009-04-12, 12:43
Medlem
Snurrens avatar
Grattis från mig också. Vikten på ungarna var ju helt perfekt. Min lillskrutta som nu är ett år, var bara 67 gram.

Om det är en bonnis du har, så kan det vara en stor fördel att det bara var 2 ungar eftersom det kan vara svårt att hitta nya hem till dom. Sälj dom absolut inte förrän dom är 12 veckor, en vecka till skadar inte heller, dom lär sig mycket av sin mamma och hon fostrar dem och lär dom vad dom inte ska göra o s v.

I mitt fall behöll jag en unge och det har fungerat fanstastiskt bra. Vi tog den timidaste ungen eftersom mamman är lite "kaxig". Ungen har numera gått från timid till halvkaxig, men det händer att mamman i uppfostringssyfte biter henne i nackskinnet när hon är olydig. Så händer det ibland att hon försöker snutta på sin mamma Lite pinsamt!

Lycka till i fortsättningen.
Citera
2009-04-18, 01:33
Medlem
Disa66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Grattis från mig också. Vikten på ungarna var ju helt perfekt. Min lillskrutta som nu är ett år, var bara 67 gram.

Om det är en bonnis du har, så kan det vara en stor fördel att det bara var 2 ungar eftersom det kan vara svårt att hitta nya hem till dom. Sälj dom absolut inte förrän dom är 12 veckor, en vecka till skadar inte heller, dom lär sig mycket av sin mamma och hon fostrar dem och lär dom vad dom inte ska göra o s v.

I mitt fall behöll jag en unge och det har fungerat fanstastiskt bra. Vi tog den timidaste ungen eftersom mamman är lite "kaxig". Ungen har numera gått från timid till halvkaxig, men det händer att mamman i uppfostringssyfte biter henne i nackskinnet när hon är olydig. Så händer det ibland att hon försöker snutta på sin mamma Lite pinsamt!

Lycka till i fortsättningen.
Det är brittiska korthår, blå, sådana nallebjörnslika som ser lite buttra ut. De väger efter en vecka närmare 250g och får gott om mjölk. Är sugen att behålla en av dem. Håller dem mot kinden och känner hur de sniffar så det kittlar. Ännu har de inte öppnat ögonen. Mormorkatten får vara i närheten utan att mamma blir störd. Det är lugnt och de verkar väldigt nöjda.
Citera
2009-04-18, 03:56
Medlem
Yuppinallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disa66
Det är brittiska korthår, blå, sådana nallebjörnslika som ser lite buttra ut. De väger efter en vecka närmare 250g och får gott om mjölk. Är sugen att behålla en av dem. Håller dem mot kinden och känner hur de sniffar så det kittlar. Ännu har de inte öppnat ögonen. Mormorkatten får vara i närheten utan att mamma blir störd. Det är lugnt och de verkar väldigt nöjda.

Ååååå va skönt att höra. Jag har faktiskt gått och tänkt på dessa missar i några dagar. Tänkte att jag skulle skriva i tråden och fråga men ville inte stressa dig heller. Gud va roligt att höra

Får du fram bilder så måste du länka. Misstänker att de är goare än sockervadd de där små
Citera
2009-04-18, 10:47
Medlem
Snurrens avatar
Min katt fick mycket stor hjälp av sin halvvuxna dotter när ungarna kom. Dottern tvättade och "toalettade" ungarna som en fullfjädrad mamma. Dom låg och trängdes i bolådan båda två och de tre ungarna.

Är dina kattungar renrasiga med stamtavla? Är det första kullen du har? (förmodligen inte eftersom du har en mormor i hemmet)
Citera
2009-04-18, 12:40
Medlem
Tjohildas avatar
Bilder! Bilder!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto