• 1
  • 2
2009-04-09, 23:33
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Den stora frågan är såklart varför i helvete du har ansjovis i köttbullarna..

Jag gissar på sältan och smaken. Vad tror du?

OnT: Jag tror att chubs idé var den bästa. Eller möjligen "kasta in handuken"-idén från Paul och slänga ihop en köttfärssås istället.
Citera
2009-04-09, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
"Råkdae" översalta köttbullesmeten tänkte inte på att även ansjovisen var slat + att jag tog för mycket valigt salt. Går det att rädda den eller är det bara att kasta?
Prova vinäger och florsocker alt. spring och köp mer köttfärs
Citera
2009-04-10, 13:53
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Den stora frågan är såklart varför i helvete du har ansjovis i köttbullarna..
Finhackad ansjovis+spad är faktiskt riktigt gott att ha i sin smet. Prova det får du se. Det blir en helt annan sälta än med vanligt salt och det smakar inte alls fiskigt som många faktiskt tror.
Citera
2009-04-10, 15:44
Medlem
Något som är undligt varför folk ger massa jävla knepiga svar det enklaste är mer köttfärs, ströbröd, mer ägg och all anna skit.
Citera
2009-04-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Köpte 1kg färs till och adderade nu blev smeten kanonbra. Tyvärr får jag nog stå och rlla köttbullar hela dgen. Men å andra sidan är det ju bra att ha i frysen.
Behövde du ett helt kilo färs till, så måste du ha saltat rejält första gången. Kör du med "efter behag" som Farbror Melker?
Citera
2009-04-10, 16:20
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Något som är undligt varför folk ger massa jävla knepiga svar det enklaste är mer köttfärs, ströbröd, mer ägg och all anna skit.
Det kan ju omöjligt vara så svårt att förstå?

För att personen i fråga kanske inte kan eller vill göra mer smet utan helt enkelt bara vill ha bort sältan?
Citera
2009-04-10, 16:29
Medlem
Det kanske skulle fungera att lägga smeten i vatten ett tag, det fungerar ju för sill i alla fall! Köttbullesmet med ansjovis är ju inte så långt från sill.
Citera
2009-04-10, 16:31
Medlem
Man kan använda potatis-tricket i soppor eller andra mer "flytande" rätter.
Funkar ingen vidare i köttbullssmet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in