2009-04-09, 00:58
Medlem
Finns väl en del grabbar i Hbg som gillar detta. En är precis fri har jag fått höra, men det är en invandrarkille. Denna tycks ju vara svensk. Nu ska vi inte börja gissa och fantisera, om vi inte misstänker att det kan finnas substans.

En 1000-sing på att det händer något nu i påsk. Har ju varit tätt mellan de senare överfallen. Rycker nog friskt i baguetten nu när det börjar bli varmt.

Någon som vet någon som suttit inne för liknande?

Var bör polisen söka?

Tror inte att han är direkt boende vid platserna.
Tror mer på att det är relativt skymda platser, där man går hem från stan.
Har för mig att man i Efterlyst spekulerade i den riktningen förra gången.
Senast redigerad av Brottskod 2009-04-09 kl. 01:04.
Citera
2009-04-09, 01:52
Medlem
BoISarens avatar
Lite bakgrundsinfo

http://hd.se/helsingborg/2009/03/05/polisen-jagar-en-vaaldtaektsman/
Lång länk till Efterlyst
Citera
2009-04-10, 19:19
Medlem
OK!
Ingen som vet något? Eller vill man inte?
Varna era tjejpolare. Han smyger i buskarna.
Citera
2009-04-15, 15:10
Medlem
Funderat länge

Vad gör man om man misstänker en person men inte har några som helst bevis eller indikationer? Bara signalementet att gå på och lite ljusskygg personlighet? Inte jag då, hehe, utan personen ifråga.

Edit: finns det mer matnyttig information? Jag har bara:
cendréfärgat/mellanblont hår, kortklippt, svensk
180 cm
20-28 år men barnsligt utseende/ansikte "ser yngre ut än sin ålder" - vilket tyder på att han kanske är yngre än de tror

Jag vill gärna veta mer innan jag går vidare med mina egna misstankar
Senast redigerad av vinkelslip68 2009-04-15 kl. 15:14.
Citera
2009-04-15, 15:12
Medlem
universums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelslip68
Vad gör man om man misstänker en person men inte har några som helst bevis eller indikationer? Bara signalementet att gå på och lite ljusskygg personlighet? Inte jag då, hehe, utan personen ifråga.

Du kontaktar polisen och berättar att du sett en man som stämmer in på signalementet, och så låter du staten ta hand om det.
Citera
2009-04-15, 15:40
Medlem
Mer fakta först

Citat:
Ursprungligen postat av universum
Du kontaktar polisen och berättar att du sett en man som stämmer in på signalementet, och så låter du staten ta hand om det.

Njae, mer fakta är nog bra i det här läget. Jag hoppas att någon här har funderat? Kanske någon gärningsmannaprofil?
Citera
2009-04-17, 18:44
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Njae, mer fakta är nog bra i det här läget. Jag hoppas att någon här har funderat? Kanske någon gärningsmannaprofil?

Jag tycker du ska tipsa polisen omgående. Du kan väl göra det anonymt?
Tänk om det blir ytterligare offer för att du fegar...
Citera
2009-04-17, 21:34
Medlem
Daleris avatar
Citat:

Edit: finns det mer matnyttig information? Jag har bara:
cendréfärgat/mellanblont hår, kortklippt, svensk
180 cm
20-28 år men barnsligt utseende/ansikte "ser yngre ut än sin ålder" - vilket tyder på att han kanske är yngre än de tror

Jag vill gärna veta mer innan jag går vidare med mina egna misstankar

Om det inte finns några som helst indikationer så finns det nog inte så mycket att göra. Beskrivningen passar in på väldigt många människor, och att någon är "lite ljusskygg" säger egentligen ingenting. Men om du ändå vill göra något så följ ovanstående skribenters tips och kontakta polisen. Jag kan inte se att det skulle kunna göra någon skada i sammanhanget.
Citera
2009-04-24, 00:54
Medlem
Han ligger på is ett tag

Var nere i Skåne och Landskrona i helgen.
Var även i Helsingborg.Körde Hälsovägen ner.
Hela stan inkl. Hälsovägen är ju för fan byggarbetsplats nu.
Det stör honom fm.
Han ligger och laddar för varmare dagar i sommar.
Han kommer att få löpa häck om han blir ertappad.
Blir svårt med neddragna byxor.

Ingen som vet något?
Citera
2009-04-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daleri
Om det inte finns några som helst indikationer så finns det nog inte så mycket att göra. Beskrivningen passar in på väldigt många människor, och att någon är "lite ljusskygg" säger egentligen ingenting. Men om du ändå vill göra något så följ ovanstående skribenters tips och kontakta polisen. Jag kan inte se att det skulle kunna göra någon skada i sammanhanget.

Helt givet att han kontaktar polisen med sina misstankar och låter dom avgöra hur intressant informationen är! Tänk om det är våldtäktsmannen?
Citera
2009-04-24, 12:42
Medlem
Buffelns avatar
Tycker det känns som att det är en tågaborgsmupp som känner till området. Känns ju som att det är så pass undanskymt att man inte känner till platsen om man inte brukar gå hem den vägen från stan (dvs man bor i trakterna). Eller brukar ni som inte bor på tågaborg ha vägarna förbi vikingsbergsparken? Han skulle ju i och för sig ha "upptäckt" stället, men då finns det väl rimligtvis andra ställen i stan som är bättre att ställa sig vid.
Att våldtäkterna skett på vid de tillfällen de gjort tycker iaf jag indikerar att GM själv kanske besökt krogarna i stan, flippar på alkohol och ställer sig på lurpass i parken. Är själv uppvuxen däromkring och det bor ju erkänt mycket löst folk i de södra delarna av tågaborg. Min ömma moder (!) råkade ut för en blottare där för drygt ett år sen, skulle förvåna mig måttligt om det är samma idiot som blivit ännu knäppare.

Edit: Ok, jag såg nu att den första av våldtäkterna ägde rum på "fel" sida av hälsovägen. Men dock...
Senast redigerad av Buffeln 2009-04-24 kl. 12:44.
Citera
2009-05-04, 00:16
Medlem
Nu är det dax i gen

http://hd.se/helsingborg/2009/05/04/kvinna-drogad-och-vaaldtagen-i/

Är dock inte säkert att det är samma man.

Men oroande att tjejer inte ska få vara ifred i HBG
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in