2009-04-08, 23:07
Medlem
Vet ej ifall detta är rätt tråd.
Min farsa fick när han slutade på proffice med sig en gammal skrutt till datorn (dock helt okey). För dom skulle endå slänga alla datorer pga nya inköp.

Nu är det så självklart att den datorn har exakt som på skoldatorerna delvis inloggning samt att man inte kan installera saker på den...hur fasen får man bort allt det?
Ja, det är sant att han fick datorn, det är ingen som har snott den osv. Skulle uppskatta hjälp, för min personliga dator håller på att braka samman (skärmen började brinna och nu gör "power suppleyn extremt konstiga ljud ifrån sig), så jag vill vara redo ifall det skulle bli så illa att jag måste byta dator.
Citera
2009-04-08, 23:11
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScuL
Vet ej ifall detta är rätt tråd.
Min farsa fick när han slutade på proffice med sig en gammal skrutt till datorn (dock helt okey). För dom skulle endå slänga alla datorer pga nya inköp.

Nu är det så självklart att den datorn har exakt som på skoldatorerna delvis inloggning samt att man inte kan installera saker på den...hur fasen får man bort allt det?
Ja, det är sant att han fick datorn, det är ingen som har snott den osv. Skulle uppskatta hjälp, för min personliga dator håller på att braka samman (skärmen började brinna och nu gör "power suppleyn extremt konstiga ljud ifrån sig), så jag vill vara redo ifall det skulle bli så illa att jag måste byta dator.

Stoppa in en cd-skiva med valfritt operativsystem som du bootar från. Sedan formaterar du hårddisken och installerar ett operativsystem
Citera
2009-04-09, 01:07
Bannlyst
kör först KILLDISK (program, googla!) sen installerar du om windows.
Citera
2009-04-09, 06:29
Medlem
dobbelinas avatar
Innan du formaterar, backa upp drivrutinerna!
Görs enklast med den här freewaren:http://sourceforge.net/projects/drvback/
Citera
2009-04-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Innan du formaterar, backa upp drivrutinerna!
Görs enklast med den här freewaren:http://sourceforge.net/projects/drvback/
Detta är ett väldig bra råd. Fick sånna otroliga problem när jag skulle installera om min lillebrors laptop som hade ett x800XT har jag för mig.. men Atis senaste drivrutiner ville inte kännas vid korten. Och det fanns ingen dokumentation på datorn vad det var för kort. Bootade med knoppix och där stod det x800Xt. Fick tillslut tag på lite äldre drivisar som funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in