• 1
  • 2
2009-04-08, 22:22
Medlem
Tjenare!

Har införskaffat mig windows vista home premium, detta för att använda windows media center till min xbox 360.

Efter (två!!) dagars slit med både supporten och mig själv för jag det inte till att funka, är otroligt skör just nu .

Jag kan inte konfigurera extendern via datorn som jag måste göra om jag ska använda mig utav xboxen!

Konfiguartion avbryts efter steg 2, alltså på steg 3 står det att de är kommunikatonsfel!!!

Saker jag gjort:

Ställt in brandväggen
Öpnnat upp portar
Tillåtit program i services
hårdgranskat brandväggen via avancerade inställningar
Dragit ethernet kabel direkt från dator till xbox, alltså inte via routern
Startat om alla enheter 50 gånger tror jag.

Saken är också den att jag stremar redan film och musik via wmp 11 utan problem..

Detta är ju helt konstigt, inte ens en support kan hjälpa som har skickat mig viadre 7 gånger, jo ni läste rätt 7 gånger!!!!!!!

Kan någon vara så snäll att hjälpa mig tror ni??

Då är ni guld värda // MVH en nedbruten person
Citera
2009-04-08, 22:43
Medlem
Fenrers avatar
Jag har tvärr ingen lösning på hur du får det att fungera med mediacenter, jag bråkade själv en hel del med detta men tröttnade och installerade TVersity istället, fungerar klockrent.

Fördelen med TVersity är ju att den klarar av att spela upp sånt som inte Media center fixar också.
Citera
2009-04-08, 22:56
Medlem
[quote=Fenrer]Jag har tvärr ingen lösning på hur du får det att fungera med mediacenter, jag bråkade själv en hel del med detta men tröttnade och installerade TVersity istället, fungerar klockrent.

Fördelen med TVersity är ju att den klarar av att spela upp sånt som inte Media center fixar också.[/QUOTE

Okej okej, men känner att jag vill få detta att funka, betalade ändå 1295 kr för home premium.. Media center är ju mer än att bara streama musik och film.

men tackar för förslaget, hoppas det finns några andra med andra smarta lösningar..??

Tack iaf
Citera
2009-04-08, 23:04
Medlem
Fenrers avatar
Det är klart, tittar man på TV på sin dator också så kan ju Media Center vara trevligt, eller bränna ut på CD/DVD, men vad mer för funktioner?
Strunt samma, TVersity är annars gratis om du tänker om..

När du körde kabeln direkt, körde du då med fasta ipadresser och korsad kabel?

Testat med att köra med brandväggen avaktiverad?
Citera
2009-04-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Det är klart, tittar man på TV på sin dator också så kan ju Media Center vara trevligt, eller bränna ut på CD/DVD, men vad mer för funktioner?
Strunt samma, TVersity är annars gratis om du tänker om..

När du körde kabeln direkt, körde du då med fasta ipadresser och korsad kabel?

Testat med att köra med brandväggen avaktiverad?

MMMmm, tack för tipset iaf.. Men käns om man slänger ut så (mkt) pengar så vill man ju ha ngt... Jag nästan kräver det.

Jag körde inte med fasta ip-adresser, orkade inte med att hålla på och byta, de gick lättare med xp än vista..

Testat att köra med brandväggen avaktiverad också!!

Vad fasen kan va problemet!! Jag har googlat och kan inte hitta någon med samma problem, jo en tråd med en kille som hade problem med streama med wmp till 360..

Vad ska jag ta mig till...???
Citera
2009-04-08, 23:28
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.B.U
MMMmm, tack för tipset iaf.. Men käns om man slänger ut så (mkt) pengar så vill man ju ha ngt... Jag nästan kräver det.

Jag körde inte med fasta ip-adresser, orkade inte med att hålla på och byta, de gick lättare med xp än vista..

Testat att köra med brandväggen avaktiverad också!!

Vad fasen kan va problemet!! Jag har googlat och kan inte hitta någon med samma problem, jo en tråd med en kille som hade problem med streama med wmp till 360..

Vad ska jag ta mig till...???

Jo, det är lite struligare i Vista, men utan korsad kabel och fasta ip-adresser fungerar det inte.

Når du internet med Xboxen?

Kan du pinga Xboxen?

Har du några felmeddelanden i loggboken?
Citera
2009-04-09, 00:43
Medlem
sommarlovs avatar
Det kan vara något larvigt enkelt, tex prova att byta nätverkskabeln.
Citera
2009-04-09, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Jo, det är lite struligare i Vista, men utan korsad kabel och fasta ip-adresser fungerar det inte.

Når du internet med Xboxen?

Kan du pinga Xboxen?

Har du några felmeddelanden i loggboken?

Japp, jag får kika på detta, men det är ju inget jag vill hålla på å ändra i längden dock.. men bra tips =)!!

Om jag når internet med xboxen vet jag inte..? hmmm Jag ser ju att xboxen finns i datorn på enheter som finns i nätverket.. Klart att xboxen fungerar live etc. men tror nog inte de va detta du menade va?

Tacksam för alla svar du ger!!

MVH
Citera
2009-04-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det kan vara något larvigt enkelt, tex prova att byta nätverkskabeln.

Tjena!

Tror du att de verkligen kan va så enkelt? Asså jag undrar det, jag ser ju xboxen i datorn och kan streama med wmp11.. Men kanske värt ett försök!!

Har detta inträffat dig?

MVH
Citera
2009-04-09, 11:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.B.U
Tjena!
Tror du att de verkligen kan va så enkelt? Asså jag undrar det, jag ser ju xboxen i datorn och kan streama med wmp11.. Men kanske värt ett försök!!
Har detta inträffat dig?
MVH

Inte på xbox, men med vanliga datorer händer det ibland.
Citera
2009-04-09, 15:44
Medlem
hmm, tror inte att det kabeln som strular. Tror IP adressen stör ut, du har ingen konstig brandvägg?
Senast redigerad av QSP 2009-04-09 kl. 15:46.
Citera
2009-04-09, 17:13
Medlem
Nu har jag hittat felet

Nu har jag konstaterat felet!!

Bifogar en länk nedan:

http://social.technet.microsoft.com/...-320995841d4b/

Kan någon vara så bussig och hjälpa mig med mha länken??

Sista kommentaren i länken är intressant men ren grekiska för mig!

Skulle vara oehört tacksamt!!

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här