• 1
  • 2
2009-04-11, 21:38
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Okej, då är jag med. Avokado innehåller ju nyttiga fetter, vilket inte kött gör generellt. Däremot kanske inte linser och bönor blir lika essentiellt om du ändå äter klassisk husmanskost. Emellertid tycker jag du, om du vill bry dig om vad du stoppar i dig, bör titta mer även på de andra delarna som inte berör sallad. Det lät på din beskrivning att du äter som min farmor och farfar - visst, det är ganska gott, men nyttigt är det fanemig inte med potatis, köttbit och en gräddsås.

Fast jag kanske missförstod dig.

Alltså jag äter typ ris och pasta och nått kött till (har precis flyttat hemifrån så jag har inte direkt orkat ta tag i potatis ). Bryr mig inte så mycket om sås. Vad är onyttigt med detta om man inte käkar det för ofta dvs?
Citera
2009-04-11, 23:45
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
Nu tog jag i Broccoli, röd, orange och gul paprika, nån sallad som typ är lila och grön till färgen, sparris och vitkål. Vitkålen kan man dumpa va? Spenat är bra och ha i antar jag..

Vad ska man helst ha i en sallad för att få i sig typ allt man behöver? Verkligen ingen som vet?

Sparris, vitkål och broccoli i samma sallad låter inte speciellt gott. förstår inte riktigt varför du vill ha med "allt du behöver" i samma lilla salladsskål.

Gör istället sallader som smakar bra, så att det faktiskt finns en chans att den blir god. Variera sedan mellan olika grönsaker som passar tillsammans. Du behöver inte täcka alla behov av mikronäringsämnen varje dag.
Citera
2009-04-12, 00:31
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Sparris, vitkål och broccoli i samma sallad låter inte speciellt gott. förstår inte riktigt varför du vill ha med "allt du behöver" i samma lilla salladsskål.

Gör istället sallader som smakar bra, så att det faktiskt finns en chans att den blir god. Variera sedan mellan olika grönsaker som passar tillsammans. Du behöver inte täcka alla behov av mikronäringsämnen varje dag.

All sallad är typ nice ändå, bara att peta i den och köra typ broccolin och paprikan ihop och ta sparrisen för sig och sådär.

Vill ha med allt först för att jag är sjuk, och sen att det är nyttigt och att man mår bra av det. Men att käka samma sallad hela tiden är inte speciellt nyttigt vad jag har förstått heller (?), så variation måste man ju ta med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in