Jag har erfarit att ämnesprenumerationer nollställs efter avstängning, i mitt fall en veckas semester. Det kan tyckas vara en petitess i sammanhanget men problemet slutar uppenbarligen inte med blott radering av de ämnen du abonnerat på. Om man i kontrollpanelen, under
redigera alternativ, har valt att automatiskt lägga till ett ämne till sina prenumerationer så slutar även det att fungera och tycks vara omöjligt att starta på nytt. Trota att inställningarna finna kvar i kontrollpanelen så spelar det ingen roll om jag gör ett inlägg i en prenumerationstråd, det verkar inte registreras.
Jag har provat att välja
Prenumerera inte och därefter skrivit ett inlägg och sedan ändrat tillbaka till ursprungsalternativet och skrivit ett nytt inlägg, men det fungerar uppenbarligen inte heller. Jag har även provat samma ovan beskrivna tillvägagångssätt och därefter loggat ut och loggat in igen, med samma negativa resultat.
Däremot, om jag skriver ett inlägg i en tråd jag aldrig skrivit i eller prenumererat på så fungerar det om jag markerar något av de alternativ för prenumeration som står till buds innan jag postar inlägget. Då noteras en ny prenumeration.
Jag har av några mods fått förklarat för mig att detta beror på en bugg i systemet men om jag minns rätt så var det inte så för drygt ett år sedan. Är det någon som har lite mer information om detta problem att delge mig och andra läsare?
Edit: Märkligt att jag vid postandet av detta inlägg inte behövde ändra prenumerationsinställningen. Kan det bero på att det är en ny tråd?
Då kan jag också passa på att ventilera min undran över hur länge det dröjer innan något av FB's alla ljushuvuden fäller en kommentar i stil med:
Se till att inte bli avstängd så slipper du problemet.